Xsane, Gimp a tisk

MUDr. Vítězslav Podivínský daktari.podivinsky na unet.cz
Úterý Červenec 30 16:37:37 CEST 2002

Hi!
Nestalo se někomu z vás, že by v Debianu po oskenování obrázku za pomoci Xsane
tento naskenován ve 100% velikosti( 1:1) byl při tisku (používám CUPS) zhruba
80% původní velikosti i přesto, že např. v Gimpu tento obrázek při otevření
mám nastaven tak, že při klepnutí pravým tlačítkem na náhled
obrázku-soubor-tisk- mám na Změna velikosti dole 100,0, takže by se měl
vytisknout jako 100% velikosti?
Nestane se tak, ale jen asi oněch  80=- jak šířka, tak výška jsou po 80%
původní( odhaduji asi). Chyba musí dle mne být v nastavení Xsane:
spouštím colorpage HR5 na dev/scanner, nebo třeba /dev/sg2, nastavení je na
velikost A4, preview ukazuje správně velikost skenovaného objektu, saving
image dle mne proběhne korektně, nastavení 300x300dpi, bind X and Y
resolution ano, zaškrtnuto Quality calibration, obrázek má 2500*4185*48
(59,9MB)= 21,17cm *  35,44 cm. Uložím jej jako Pokus.pnm, načtu GIMPem,
tisknu jak jsem výše popsal: nastavení HP980 mám  lp -s -dHP980 -oraw,
rozměry média A4, druh média Plain, rozlišení 600x600DPI, v Poloha mám nalevo
2,01, napravo 18,98, pravý okraj 2,01, spodní okraj 1.16, nahoře 0,11 a dole
28,54. Nastavení vel.obrázku 100%. No a vytištěná velikost obrázku je oněch
80% původní!
Když dám nšechny hodnoty uvedené v "poloha" 0, pak tisk vychází naprosto
stejně, prostě výsledná velikost vytištěného je stejná.
Já se tedy ptám, protože musím podezírat Xsane: JAK  a CO je nutné přesně
nastavit, aby se oskenovalo vše ve velikosti 1:1? Proč toto není defaultně?
Tohle je prostě děsivý šlendrián s nastavováním, si myslím.

--
Daktari
Debian Linux

MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz
Za Moštěním 221                      tel/fax: 00420464618355
57001 Litomyšl                           mobil: 00420604231785
Czech Republic                                 ICQ: 38405650
Motto: Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.