unable to mount device (UNIX)

Vatay Világi Norbert norbert na vatay.sk
Sobota Červen 1 12:58:03 CEST 2002

Hi,

  Musim polozit tuto otazku vam, lebo od vyrobcu som este nedostal od-
poved aj po viacerych e-mailov... a unixovy mailing list som este ne-
nasiel.

  pouzivam aj QNX 6.1 (embeded UNIX) a uz dlhsiu dobu trapi ma problem,
ze nemozem (neviem) pripojit floppy disk. Pozrel som v manualu a tam mi
radia nasledujuce:

 : Or you can mount filesystems on this device at startup (when you are
 : running as root); multiple mounts on removable media are allowed, so
 : doing (or similar)
 :
 :  mount -tqnx4 /dev/fd0 /fs/floppy-qnx4
 :  mount -tdos  /dev/fd0 /fs/floppy-dos

Po zadanie tychto prikazom my vytvorilo fs floppy directory nasledovne:

  Name              Size
  /..
  /cd0            16,384                  *
  /floppy-qnx4         0
  /floppy-dos          0
  /hd0-dos        16,386                  *
  /hd1-linux      16,386                  *
  /zd0            16,386                  *

(oznacene s * pri instalacii OS automaticky vytvorily)

a ked chcem otvorit floppy-dos dostanem hlasku ze

   Can't set work directory /fs/floppy-dos
   no such device or address

 a po stlaceni OK (nabizi len to) size floppy-dosu  je 2,086
 a hned potom ked ho pokusim znovu otvorit vypise len

   "no such device /fs/floppy-dos"

 a ked vyjdem z /fs a potom znovu otvorim tak vydim floppy-dos ako
 subor vo velikosti 625.

Mislym, ze vsetko potrebne subory musim mat v poriadku lebo ked zadam
prikaz fdformat -s 1440 /dev/fd0 tak naformatuje disketu (BeOs na analizu
disketu povie formated floppy size unknown type qnx) hoci potom ako
/floppy-qnx4 nenajde.

Este jedna otazka, nevie nahodou niekto vysvetlit preco mam pri pri
kazdej jednotke hodnotu 16,386 ked /hd0-dos ma kapacitu 800M,
/hd1-linux 3G ?

Alebo preco vydim Zip (s 16.386), ked ho mam prazdne? (CD ked je prazdne,
tak zmizy).

    Vatay
Linux is like a wigwam - no windows, no gates, only apaches inside with boa's