UnitedLinux?

Pondělí Červen 3 09:22:39 CEST 2002

On Fri, 31 May 2002 novogear na novogear.cz wrote:

> Jedina vec co nechapu na ceske Linuxove komunite proc je
> tak velka vazanost na RedHat.
>
> Vzdyt RedHat je americka, komercni distribuce, zamerena na americky trh,
> ktera kasle na podporu vychodni evropy. (Diky obetavym lidem, nastesti
> vznikla ceska odnoz RedHatu). Debian - to je (pro me) kultovni
> zalezitost. Mandrake - dost se snazi, drzim jim palce.

Videte, odpovedel jste si sam. Se jinymi distribucemi by to nebylo mozne
neco takoveho udelat, takze volba byla (a stale je) naprosto jasna (+
procento prinosu). Debian by byl mozna z nekterych duvodu vhodnejsi
(non-profit distribuce), ale (alespon u me) prevazilo to, ze nevychazi
dostatecne casto.

Zkuste se podivat na adresu ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0 a
pochopite, proc je SuSE obycejnym lidem k nicemu (tedy pokud nechteji
kupovat pokazde krabici). Jeste vic to bude vadit tem, kteri neco pro
Linux delaji (pripadne distribuci chteji vyzkouset). SuSE pouzije verejne
dostupne veci, proda a (nejen) vyvojari z toho (asi za trest) nemaji vubec
nic (i kdyz davaji verejne k dispozici svuj kod a opravnene doufaji, ze
jim SuSE [a ostatni] na oplatku take neco daji). A nakonec si ani ty
pitomy zdrojaky nemohou prohlednout (kdyz uz ne binarky)....

Navic United Linux podle poslednich informaci je spise jen halasna kampan
(na neco, co jeste ani neexistuje). Kdyby to bylo oznaceno pravym jmenem,
tak jde spise o slouceni nekterych casti vyvojovych teamu nebo snaha o
snizeni nakladu, pripadne zvyseni kompatibility mezi zucastnenymi firmami
(coz je jiste medialne mene zajimave).

> SuSE - napul CESKA, komercni distribuce, s CESKOU podporou, s CESKYM
> vyvojem, s CESKYMI manualy, na kterou kazdy jen nadava, protoze firma
> SuSE se rozhodla ze nebude zverejnovat ISO obrazy instalacnich CD. (Je
> to jeji rozhodnuti a nebudu to komentovat)
>
> Muj nazor:
> Chtel bych Linuxu pomoci, ale neumim programovat, neumim dobre
> anglicky, abych mohl prekladat do cestiny, na manualy si netroufam,
> a proto moje volba, ze jsi koupim krabici SuSE (za smesny peniz oproti
> Microsoftu), podle mne vice pomuze Linuxu, nez abych si stahl instalacni
> [...]

??? Pokud chcete pomoct, tak muzete udelat cokoliv a nemusite se omezovat
na kupovani krabic (kdyz uz mate vuci distribuci distribuce u SuSE
vyhrady, ktere nechcete komentovat). Takhle je to ponekud nekonzistentni
postoj.

> P.S.1 - Je to muj osobni nazor, a nechci v teto konferenci vyvolavat
> flamevar.
> P.S.2 - Nejsem reklamnim agentem SuSE
> P.S.3 - Verim, ze UnitedLinux je prinosem.

Verit muzete, ale na overeni teto teorie si pockate (alespon) do podzima.

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz