UnitedLinux?

Pondělí Červen 3 09:32:04 CEST 2002

On 31 May 2002, Petr Stehlik wrote:

> [...]
> vlastne zastarala a ja zas budu tri roky cekat na dalsi verzi....
>
> Ale pak jsem s uzasem objevil, ze Debian jsou vlastne tri nezavisle
> distribuce, kde jedna je super otestovana a stabilni (a pro vetsinu lidi
> zijicich na hrane je stara a proto debian nepouzivaji). To je ta, kterou
> jednou za delsi dobu Debian oficialne vyda a je dostupna vsude na CD ci
> DVD.
>
> Pak jsou tu jeste dve dalsi distribuce: takova nejaka prostredni (zvana
> "testing") je velmi up-to-date a zaroven plne funkcni (obvykle); jeji

To obvykle je pro nekoho, kdo ocekava funkcnost (bez vetsich starosti)
dost problem.

> stav bych prirovnal ke stavu, ve kterem jsou vydavane jine krabicove
> distribuce. No a pak je tu jeste jedna, zvana "unstable", kde nazev
> predem upozornuje na mozny stav, ale ve skutecnosti je mnoha lidmi denne
> pouzivana, protoze obsahuje naprosto nejnovejsi mozne verze programu
> (nejnovejsi = treba 1 den stare .tar.gz balicky jsou uz pristupne v
> .deb).

Zkousel jsem to, ale je to neakceptovatelne. Kdyz se mi na provozni system
vali denne 10+ novych balicku, nejsem schopen sledovat, co zase nefunguje
a neustale kontrolovat, zda aktualizovane soucasti neprinasi dalsi skryte
problemy.

Pokud pouziju nejakou starsi verzi, pak se naopak budu potykat s tim, ze
tam proste dostatecne nove soucasti nejsou.

> Asi jsem nenapsal nic noveho, ale IMHO je dobre to opakovat, protoze kdo
> ma pristup na internet, muze s Debian "testing" ci "unstable" zazivat
> radosti i strasti nejnovejsich verzi programu kazdy den a nemusi cekat
> na nejake fixni datum vydani nejake krabicove verze jinych distribuci.

To, ze mi 3 dny za sebou prijde "opraveny" balicek je na vazne
provozovanych systemech neakceptovatelne. Radsi mam v ruce 2x rocne
provereny celek, nez 3 roky vicemene nedefinovany stav.

> Takze zaverem: kdo neplati Telecomu za prenesena data pres ADSL, muze
> smele pouzivat Debian a v "novosti" programu se vyrovna ci predci
> ostatni distribuce.

:-)

Kdyz bude chtit Debian oslovit vetsi procento lidi, musi se prizpusobit
jejich pozadavkum. Ani propagace ani "Debian-rules" nepomohou (a rozlozeni
uzivatelu bude odrazet realitu).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz