Red Hat 7.3 a síťovka RTL8139

Pondělí Červen 3 12:32:59 CEST 2002

On Mon, 3 Jun 2002, Šimon Beneš wrote:

> Mám problém se síťovou kartou RTL8139. Systém sice hlásí, že ji našel,
> ale nějak se mi to nezdá, protože nesvítí ani jedna dioda. Je možné, že
> síťovka funguje i "po tmě"? Nedopingnu nikam. Jen na sebe a to dokonce i
> po ifconfig eth0 down (to si myslím, že by mohlo vypnout síťovou kartu
> eth0). Linux vidím asi po třetí v životě, ale chci se ho naučit
> používat. Zkoušel jsem se už "hrabat" skoro ve všem co kdo poradil, ale
> bezvýsledně. Našel jsem si i nějaké ovladače, ale nevím jak mám
> postupovat se soubory rtl8139.c, nebo 8139too.c. Radili mi i
> [...]

Podivejte se, co rika vypis lspci.
Podivejte se, co rika jadro pri detekci karty (dmesg)
Podivejte se, ktery modul pouzivate (soubor /etc/modules.conf).

V RH jsem nasel dva moduly: 8139cp a 8139too

Zkuste pomoci editoru zmenit pouzivany modul a znovu nahodit interface:

/etc/init.d/network stop
lsmod                    # vypis modulu zavedenych v jadre
rmmod 8139too            # odstraneni modulu
editace souboru /etc/modules.conf
/etc/init.d/network start

Zkuste si vypsat konfiguraci sitoveho rozhrani a smerovaci tabulky a
pokusit se nalezt chybu (prikazy ifconfig a route -n).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz