UnitedLinux?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pondělí Červen 3 13:38:46 CEST 2002

Milan Kerslager wrote:
> Vite, na distribucich je nejdulezitejsi to, co za zaplaty se povaluje ve
> vsech balickach. A kdyz uz jsme u marketingovych zvastu, tak si laskave
> prectete ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0/README.txt a reknete mi, co
> si mam o marketingovych zvastech myslet (nekde okolo se povaluje soubor,
> ve kterem se vysvetluje proc nejsou k dispozici ISO obrazy a zduvodnuji to
> presne jako Vy).

A co tam pisou? Ze disribuce k dispozici bude. Stejne jako v minulych
verzich budou nejspis i zdrojaky balicku pro 8.0 ke stazeni. Neslysel
jsem, ze by zrovna kernel pouzity v SuSE 8.0 nemel byt k dispozici...
Mimochodem pokud se nemylim, tak na distribucnich CD ten kernel je
(konkretne na CD3 v adresari suse/d3) a tazatel si ho tedy muze
prekompilovat.

> Pokud by kazdy distributor pristupoval k vyvoji takto, muzem to zabalit,
> protoze vyvoj KDE, GCC a vseho ostatniho ze zivotne zavisly na tom, ze
> jsou vsechny upravy a vylepseni volne k dispozici (doporucuji ke cteni
> thread z archivu, kde je RH obvinovan z uzavreneho vyvoje [coz neni
> pravda]).

Vyvoj mnoha GNU projektu funguje tak, ze vezmete aktualni zdrojaky,
udelate do nich zmeny, patch poslete do prislusneho listu nebo primo
maintainerovi ke schvaleni a pak cekate. Bud bude patch prijat a muzete
ho commitnout do CVS s tim, ze se do dalsi verze dostane. Nebo vam nekdo
neco vytkne, vy ho predelate a znovu pozadate o schvaleni, nebo ho nekdo
"definitivne" zamitne. Duvody mohou byt ruzne - maintaineri treba
nechteji pridat novou feature, patch nemusi byt prilis cisty (coz ale
neznamena, ze nemuze byt uzitecny), pouziva nevyzkousene postupy, atd.
Moznosti, proc patch muze byt odmitnut jsou tisice. Distributor, pokud
ma pocit, ze patch muze byt uzitecny, ho tedy musi baliku pridat na
vlastni pest.
Pokud byl slozity patch pro program ABC obsazen v nejake distribuci a
osvedcil se, pak maintainer ABC bude jiste svolnejsi ke schaleni, nez
kdyz je to patch, o kterem nikdo nevi, jak se bude chovat v ruznych
situacich. Takze protlacit uplne vsechno do verejnych zdrojovych stromu
neni ani mozne a leckdy ani zadouci. Alespon po urcitou dobu ne. Ale
nemyslim, ze by SuSE delalo vyvoj projektu tak, ze by zamerne
nezverejnovalo zmeny.

Michal Ludvig