UnitedLinux?

Pondělí Červen 3 19:09:30 CEST 2002

On Mon, Jun 03, 2002 at 02:16:08PM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> 	'-) SuSE se IMHO neposkozuje, coz cim dal vice dokazuje jeji obchodni
> vysledek. Kdyby skodila, pak a) by nemela z ceho vyrabet svuj busines,
> b) odvratili by se od ni zakaznici. Je zrejme, ze ani jedno z toho se
> nedeje a neni to na poradu dne.
Podla mna to Milan napisal velmi dobre, a ja som to trocha tiez spomenul v
jednom z predchadzajucich postingoch. SuSE si svojim postupom odcudzuje
nezavislych userov a developerov, napr. mna. Iste, je to ich vec a je to
legalne, to vsak nic nemeni na podstate, ze je to pre mna nevhodna
distribucia.

Tvrdit, ze sa prizivuje na komunite je vsak riadne pritiahnute za vlasy. Ako
tu bolo spomenute, investuje nemale ciastky do GPL projektov.

AVSAK mne omnoho viac vyhovuje pristup inych distibucii, menovite RH, Mandrake
a Debian. Aj ked pouzivam len RH, zvysne 2 spomenute maju ku mne tiez
pozitivny pristup.

> 8.0. Je to spravny postreh? Pokud ano, pak ovsem je nutno dodat, ze
> totez cini(l) RedHat do te doby, dokud pouzival ve sve 'placene'
> distribuci Metro-X X-Server.
Sory ale si od veci. Za cely cas co pouzivam linux, som mal jeden (!!!)
komercny, a sice komercny RH 4.2. Vsetky ostatne som DOWNLOADOL z internetu,
snad z vynimkou 5.0 a 7.0, ktore som vynechal. To, ze tam chyba nejaka
bezvyznamna nefree vec mi je uplne jedno.

> Dale je treba konstatovat, ze jsem mel osobne v rukou kompletni originalni
> RedHat 3.0.3, ktery do CR dovazela firma ApS z Brna, balik stal cca 2.000,-
> penez (rok zhruba 1996?). Muzes mi prosim sdelit, kde se v te dobe dala
> stahnout tato distribuce, ktera pojmula 6 CD? Nejak to na ftp.redhat.com
> nemohu nalezt a NIKDY to tam NEBYLO!
6 rokov stary linux nemozes najst na ftp a porovnavas to so SuSE, ktore na ftp
v pouzitelnej forme nikdy nebolo a zrejme ani nebude. Hmm. Schvalne, mam ti
ten 3.0.3 zohnat (teda jeho free casti)?

> 	To, ze RedHat ma nyni jiny plan a jinou strategii prace jeste
> neznamena, ze ostatni ji musi mit stejnou a ze kdyz RedHat neco dela, ze
> to udelaji okamzite i jini.
Samozrejme.

RH bol zalozeny v '94, SuSE v '92. Zdroj: www.redhat.com, www.suse.com.

> Skutecne se od roku 1996 GPL zmenilo tak radikalne, ze v roce 1996 to bylo v
> souladu s licenci a ta sama politika prace je nyni 'trestna'?
Nie je trestna, len si zbytocne vytvara skupiny uzivatelov, ktorym to
nevyhovuje a ktory na to nadavaju.

> 	Prosim reaguj pouze vecne na vyse zminene vyrady, nic jineho cist
> nehodlam...
Achjaj.

Bye,

          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler
         "Ein Auto, ein Computer, ein Mann"  -- Knight Rider