UnitedLinux?

Pondělí Červen 3 14:16:08 CEST 2002

Milan Kerslager wrote:
> Ja jsem psal o distribuci 8.0 a o kodech vazicich se k ni. Netahej sem
> dalsi nesouvisejici zalezitosti, o kterych nebyla rec. Napsal jsem to
> jasne a dokonce tam bylo i URL. Prekroutit vytrzenim odstavce vyznam je
> zbytecne a nizke (zejmena kdyz se k tomu pripoji slovo lez).

	'-) ty si vazne opet nevidis na spicku nosu. Myslim, ze bys mel zacit
tim doporucovanym omyvanim prirozeni...:-)

	Jinak k veci - moje poznamka smerovala k tomu, ze SuSE de-facto platila
vyvoj neceho, co RedHat vzal, zabalil a prodal (nebo chces rici, ze RH
nepodporuje ReiserFS?). Samozrejme, ze to bylo legalni. Ja proti tomu
taky nic nenamitam. Ovsem neustale tvrdis, ze SuSE bere a nedava, coz
neni pravda a vyvratil jsem Tve tvrzeni - a shodit ho nemuzes ani tim
svym blbym, ze mluvim o necem jinem nez mas ty na mysli a ze to s veci
nesouvisi - to vis, ze to s ni souvisi...

> Hergot - kdyz je neco GPL, tak to GPL proste bude. A ja budu spokojeny,
> kdyz se kazdy, kdo GPL veci pouziva, bude podle toho chovat. Kdyz se bude
> chovat spise hure, nez lepe, budu protestovat a proto jsem taky
> protestoval. A vubec nezalezi na tom, jestli se mi GPL libi nebo ne.

	Protestoval u koho? Podal jsi zalobu na ceske zastoupeni SuSE, ktere
IMHO je mozno soudit dle ceskeho prava a mezinarodnich umluv, vcetne
dvoustrannych - tedy pokud porusila SuSE zastoupena v CR licenci, pomoci
ktere jsi ji 'prodal' urcite materialy, proc se nedomahas svych prav? Ze
je to absurdni? Myslim, ze pokud je SuSE tak spatna a zla, jak tvdis, ma
to byt realita a ne absurdistan, ktery tu licis.

> Muzete si klidne najit, jak jedna (radeji nejmenovana) firma delala presne
> to same, co dnes dela SuSE (dokonce pouzila i stejne argumenty). Ze se to
> dostalo az k FSF, je fakt. Ze to krome poskozeni povesti nemelo zadny
> vetsi dopad, je taky fakt.

	Muzes byt konkretni koho mas na mysli, zalezitosti se k FSF dostalo
vazne nekolik a vzdy bylo jasne konstatovano v cem byla chyba, co bylo
poruseni apod. - muzes tedy to same uvest analogicky u SuSE verze 8.0 at
jsem presny jako Ty, abychom si i my ostatni mohli udelat nazor na Tve
tvrzeni, ktere podporis fakty a ne libivym gestem, ze nejaka XY byla
popotahovana az u FSF?

> tebe nesnasim osobu XY spojenou se SuSE). SuSE se poskozuje SAMA tim, ze
> se chova nevhodne. Spatny neni ten, kdo na to poukaze a napravu musi
> udelat SuSE a ne ja.

	'-) SuSE se IMHO neposkozuje, coz cim dal vice dokazuje jeji obchodni
vysledek. Kdyby skodila, pak a) by nemela z ceho vyrabet svuj busines,
b) odvratili by se od ni zakaznici. Je zrejme, ze ani jedno z toho se
nedeje a neni to na poradu dne.

> Ja NEJSEM zamestnanec ani zastance RH a klidne si budu stezovat na RH, az
> se bude chovat stejne, jak to dnes predvadi SuSE. Anzto tomu tak neni,

	Dobre, pokud jsem dobre zaznamenal, SuSE nevydala binarni obraz svych
instalacnich CD-ROM, ktere prodava pod obchodni verzi SuSE Linux verze
8.0. Je to spravny postreh? Pokud ano, pak ovsem je nutno dodat, ze
totez cini(l) RedHat do te doby, dokud pouzival ve sve 'placene'
distribuci Metro-X X-Server. Dale je treba konstatovat, ze jsem mel
osobne v rukou kompletni originalni RedHat 3.0.3, ktery do CR dovazela
firma ApS z Brna, balik stal cca 2.000,- penez (rok zhruba 1996?). Muzes
mi prosim sdelit, kde se v te dobe dala stahnout tato distribuce, ktera
pojmula 6 CD? Nejak to na ftp.redhat.com nemohu nalezt a NIKDY to tam
NEBYLO!

	To, ze RedHat ma nyni jiny plan a jinou strategii prace jeste
neznamena, ze ostatni ji musi mit stejnou a ze kdyz RedHat neco dela, ze
to udelaji okamzite i jini. Proto nevim, proc dneska (mysleno v dnesni
dobe) napadas SuSE, kdyz RedHat zvolil uplne stejnou taktiku boje v
dobe, kdy byl male bezvyznamne nic a kdy si potreboval vypracovat svou
komercni pozici. Skutecne se od roku 1996 GPL zmenilo tak radikalne, ze
v roce 1996 to bylo v souladu s licenci a ta sama politika prace je nyni
'trestna'?

	Prosim reaguj pouze vecne na vyse zminene vyrady, nic jineho cist
nehodlam...