UnitedLinux?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Červen 4 08:06:22 CEST 2002

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz>
   Date: Mon, 3 Jun 2002 13:41:35 +0200 (CEST)

   > Hergot - kdyz je neco GPL, tak to GPL proste bude. A ja budu spokojeny,
   > kdyz se kazdy, kdo GPL veci pouziva, bude podle toho chovat. Kdyz se bude
   > chovat spise hure, nez lepe, budu protestovat a proto jsem taky
   > protestoval. A vubec nezalezi na tom, jestli se mi GPL libi nebo ne.

Milane, opravdu jsi četl GNU GPL? Není licence GNU GPL ve Tvém podání
náhodou GNU GPL a ještě něco navíc?

Pokud si přeješ, aby GNU GPL verze 3 měla něco navíc oproti současné verzi,
napiš to prosím na adresu gnu na gnu.org, aby to mohlo být v příští verzi
zohledněno.

   > tebe nesnasim osobu XY spojenou se SuSE). SuSE se poskozuje SAMA tim, ze
   > se chova nevhodne.

Co je to chovat se nevhodně v tomto případě? Buď prosím konkrétní. Zcela
jistě si lidé v SuSE udělají čas na to, aby Tvé konkrétní poznatky
realizovali v praxi.

   > Spatny neni ten, kdo na to poukaze a napravu musi udelat SuSE a ne ja.

Nápravu čeho? Já to asi pořád nechápu :-)

   > Kdyz nekdo pouzije licenci GPL pro svuj projekt nebo k GPL projektu
   > prispeje, ma pravo ocekavat, ze vsichni budou postupovat stejne a NEbudou
   > se snazit (oznacme to treba jako GPL naivitu) ziskat pochybnym zpusobem
   > vyhodu na nekym, kdo se v tomto ohledu chova lepe.

Má právo očekávat? Pane bože... Když spoustu svého času trávím nad opravami
např. GNU Emacsu, mám právo očekávat, že mi každý jeho uživatel pošle 100
Kč? Proč na to nemám právo? Protože jsem si sám svobodně zvolil možnost (ne
povinnost) pracovat společně s dalšími vývojáři tak, aby náš společný
projekt byl k dispozici pod licencí, kterou jsme si SVOBODNÉ
zvolili. A zvolili jsme si licenci GNU GPL, protože ta přesně odpovídá
tomu, co chceme a na co chceme mít v budoucnosti právo. Pokud by se to mé
osobě nebo jakémukoli jinému kolegovi nelíbilo, má možnost (a ne povinnost)
se svobodně rozhodnout a založit nový projekt pod novou licencí (nazvěme si
ji pracovně "GNU GPL s Milanovým morálním dodatkem"). Mohl bys prosím
přesněji formulovat onen "morální dodatek"? Myslím, že by to velmi přispělo
ke kvalitě diskuse v tomto threadu a všichni bychom mohli opět
konstruktivně diskutovat.

   > nebudu tvarit, ze jsem slepej, hluchej a navic pitomej (tim ze zdarma k
   > necemu prispeju a SuSE pak ze me dela toho pitomce [prenesene]).

Ne, SuSE je v tom, Milane, zcela nevinně.
--
Pavel Janík

Let the data structure the program.
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)