SuSE, RedHat, patche [Was: UnitedLinux?]

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Červen 4 09:08:43 CEST 2002

"Pavel Janík" <Pavel na Janik.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:m3vg8zh9na.fsf na Janik.cz...

> Myslím, že tohle je naprosto nedůležitá věc (zejména pro koncového
> uživatele). Hlavní je, aby chyby byly opraveny upstream, aby to nemusel
> opravovat každý distributor sám, aby se vývojáři distributorů mohli věnovat
> důležitějším věcem

To je sice pravda, pravdou vsak tiez je, ze to tak momentalne
nefunguje a nez cakat, kym je nieco "Marcelo-ready", je asi
lepsie poriadne to otestovat a vydat ako patch distribucie.
Na 2.4.19 cakame uz par mesiacov, pretoze treba testovat par
vacsich zmien a firmy to zvladnu urcite rychlejsie, ako linux-kernel
banda.

Sam som do RH kedysi taky patch na poslednu chvilu posielal,
pretoze XFree team sa prave hral na mrtveho chrobaka
a inak by sa nestihol dostat do release. Potom ho uz zda sa
do XFree pretlacil RH sam.

Z pohladu bezneho pouzivatela (a tym skor enterprise, na ktorych
tak RH, ako aj SuSE primarne cielia), je to podla mna dost dolezite.
Nepaci sa mi to, zvlast kernel podla mna nie je miestom, kde
sa maju firmy profilovat a privital by som, keby radsej aktivne
spolupracovali na zabezpeceni kvality, ale to sa asi nestane.

> Pokud máš kernel, který má /proc/config.gz patch od SuSE,
> tak podle GNU GPL máš nárok na jeho zdrojové texty. Kdo Ti je
> prosím neposkytl? Máš plné právo jej zažalovat.

Nechcem prilis rozvijat tuto flame, ale su veci dane zakonom a su
veci nazyvane etikou. Nahlas si prdnut v tichej pasazi koncertu
sice nie je protizakonne, ale respekt si tym neziskas. Vo svete
GPL bolo doteraz zvykom poskytnut pristup k zdrojakom
rovnakym sposobom, ako k binarkam. Pokial to SuSE nerobi
(co sudim podla existencie tohoto threadu, sam SuSE nepouzivam
a nemozem to teda skontrolovat), nemoze sa cudovat, ak to ludia
beru ako nefer.

Ak su na FTP pristupne zdrojaky ku vsetkemu, co je tam pristupne
ako binarka a je pod GPL a podobnymi licenciami, beriem spat.
Ak nie, povazujem to za nefer aj ja.

Ci su tam ISO aktualnej verzie je mi srdecne jedno - vytvorenie
distribucie a jej poskytnutie je sluzba ako kazda ina a ci ju firma
poskytuje zadarmo alebo za par tisic je jej vec.

>   > (doporucuji ke cteni thread z archivu, kde je RH obvinovan
>   > z uzavreneho vyvoje [coz neni pravda]).

Kym ma niekto (nie Ty, ale mozu sa najst aj taki) obvinia
z nekritickeho preferovania RH, odporucim ten isty thread z archivu,
kde mam na veci tiez trochu iny nazor ako Milan :-)

Zdravi
--
                                                     Stano