Cesky Mandrake 8.2

tomahawk na yo.cz tomahawk na yo.cz
Úterý Červen 4 23:36:20 CEST 2002

Dobry den,
mozna jsem jediny kdo nevi jak na cestinu v linuxu, ale po nekolika instalacich (anglickych..) linuxu a problemy s cestinou jsem byl prijemne prekvapen Mandrakem

Zacalo to tim, ze jsem si stahl Mandrake 8.2 (anglickou verzi, je to uz asi 2 mesice). Vsechno klaplo, dle zvyku jsem vse nainst. v anglictine (v ceskych prekladech je obcas trochu bordel). Stav byl v podstate stejny jako v angl. instalacich RH 7.2 - tedy po mensich problemech jsem rozchodil cestinu v Abiwordu (coz mi stacilo...) - o cestine v geditu, gnomeicu apod. se nedalo ani mluvit.

Tu jsem si hral s fonty a zacal tak trochu drsne "forcovat" rpm balicky a prestali mi fungovat Xka (nebudu to tady rozvadet, proste mi Xka nejela) - a protoze mam obcas ve zvyku HODNE experimentovat, distribuce byla jiz trochu jeta, tak jsem si rekl reinstall(bylo to asi po 3 hodinach pokusu o spraveni...). Rekl jsem si , jednou zkusim cestinu. Ok, vse probleho v poradku.

Naprosta hruza nastala pri bootu, kdy se objevily hlasky typu:
Aktivuji odkladaci oddil 		[hotovo]

Zdeseni bylo ale kompenzovano prijemnym zijistenim, ze cestina funguje uplne vsude - konzoli pocinaje a geditem, gnomeicu apod. konce(coz pro me bylo jako pro cloveka smirenym s linuxem temer bez cestiny SOK)

A ted to proc to tady pisu: nevite nekdo, proc to tak je? :)
lepe receno ve kterych konfiguracich to vezi - zkousel jsem experimentovovat s locales, ale zatim bezuspesne..

Diky
Tomahawk