Cesky Mandrake 8.2

Martin Hassman martin.hassman na vscht.cz
Středa Červen 5 08:18:03 CEST 2002

On 4 Jun 2002 at 23:36, tomahawk na yo.cz wrote:

> Naprosta hruza nastala pri bootu, kdy se objevily hlasky typu:
> Aktivuji odkladaci oddil 		[hotovo]
>
> Zdeseni bylo ale kompenzovano prijemnym zijistenim, ze cestina funguje uplne vsude - konzoli pocinaje a geditem, gnomeicu apod. konce(coz pro me bylo jako pro cloveka smirenym s linuxem temer bez cestiny SOK)
>
> A ted to proc to tady pisu: nevite nekdo, proc to tak je? :)
> lepe receno ve kterych konfiguracich to vezi - zkousel jsem experimentovovat s locales, ale zatim bezuspesne..

V RedHatu je globalni nastaveni locales v /etc/sysconfig/i18n
Ja tam mam po ceske instalaci RH 7.3:

LANG="cs_CZ"
SUPPORTED="cs_CZ:cs:en_GB.iso885915:en_GB:en"
SYSFONT="lat2-sun16"
SYSFONTACM="iso02"

Nahrava se to nekde z /etc/rc.d/rc.sysconfig pri startu, tak to by asi melo ovlivnit ty ceske hlasky pri startu. Mel jsem pocit, ze byl i nejaky programek,
kterym to slo menit jinak nez primou editaci souboru (snad localesconf nebo tak nejak).

A pokud vim, tak je rozdil, kdyz clovek pri instalaci zada, ze chce i cestinu (byt ne jako defaultni), tak se instaluji z *.rpm nektere soubory, co by se
jinak nenahraly.

martin hassmanm