OT: Prideµovanie IP adries v sieti X.X.X.0

Marek Repisky marek.repisky na foundry.sk
Středa Červen 5 06:45:20 CEST 2002

Ahoj!

Spravujem malý segment siete s rozsahom adries X.X.X.0 a mám
menąiu dilemu s prideµovaním IP adries. Má význam v takomto
malom rozsahu adries nejakým spôsobom organizova» prideµovanie
IP adries pre rôzne druhy zariadení? Aký? Kde by som mohol nájs»
na túto tému nejaké texty?

Vysvetlenie:
V poslednej dobe sa mi v sieti nakopilo niekoµko druhov zariadení.
Zdalo sa mi vhodné ma» jednotlivé druhy spolu, tak som si adresný
priestor rozdelil takto:
- uľívateµské stanice 1-127,
- servery 200-209,
- tlačové servery a tlačiarne 210-219,
- technologické zariadenia 220-239,
- sie»ové prvky 240-254,
- rezerva 128-199.
Ale postupom času začínam ma» nad týmto rozdelením pochybnosti.
Ako to robíte vy? Prečo?

Vďaka za kaľdý podnet.

Daląí informace o konferenci Linux