Tuhnouci linux a bind-9.2.1 z rh-updates 7.2

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Středa Červen 5 16:04:51 CEST 2002

Dobry den ve spolek.

Dnes si hraji s bind-9.2.1 co se nachazi v updates pro rh7.2. No, puvodne
jsem si chtel hrat s puvodnim bind z distribuce 7.2, ale kdyz vysla
zaplata ci proc ho vydali, tak si hraji s nim.

jen dodavam, ze pracuji pod rootem na rh7.2 se vsemu updates a ze uz jsem
nejaky ten bind mockrat konfiguroval (pravda, cca 10x ale vetsinou porad
podobna konfigurace) a ze jsem se do ted povazoval za zdatneho
konfiguratora :-)

Tedy:

rpm -Uvh bind-* z updates

do /etc/sysconfig/named dam radek
ROOTDIR=/var/named

Po vytvoreni patricnych adresaru ci souboru:
/var/named/etc/named.conf
/var/named/var/named/named.root
/var/named/var/named/master/db.localhost
/var/named/var/named/master/db.rev/127.0.0
/var/named/var/run
/var/named/var/tmp

chown root.named /var/named/var/run /var/named/var/tmp
chmod 770 /var/named/var/run /var/named/var/tmp

aby mohl zapistovat
/var/named/run/named.pid a /var/named/var/tmpnamed.statistic

ktere si vynutil muj /var/named/etc/named.conf
jsem se vesele pustil do prikazu
/etc/rc.d/init.d/named start

A ejhle, ve /var/log/messages mi to pise, ze nemuze nalezt /dev/random,
_datum_: named: Cannot find /dev/random
ale nastartoval. Jestli fungoval nevim, protoze jsem si rekl, ze mu udelam
/dev/random, at startuje bez chyb, ze to bude asi nejaka zmena proti
bind-9.1.1, kteryzto jsem pouzival dosud....

po prikazech:
mkdir /var/named/dev
mknod /var/named/dev/random c 1 8 (protoze /dev/random mam a rekl bych, ze
                                   ho hleda v chrootovanem prostredi...)
jsem se jal vesele restartovat. Mel jsem v druhem okne pustene porad
tail -f /var/log/messages..

Na linux mohu nadale pingnout, ale vzdalene se tam uz
neprihlasim. Routovani z vnitrni site do Inetu a naopak stale
funguje. Sekretarka se tam objevi az zitra rano, takze reset stroje bude
az zitra. Coz nevadi, protoze tam zadne sluzby (krome firewallu a ipsecu,
ktere funguji jak maji) dulezite pro uzivatele nebezi.

ve /var/log/messages bylo priblizne toto (blbec jsem si to shodile ten
xterm, ve kterm to bylo...)
neco o modprobe a ze nemuze neco s block device char-major-8 a neco o
source /dev/random ci co...

Netusite, jestli neco nedelam z pricipu spatne, krom toho, ze jsem si
mel cist Changelog a jine veci? Pac do logu se podivam az
zitra rano a opravovat to budu taky az zitra.

Preji hezky den.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/