Jak naučit server Cloaking (maskování domény v prohlížečích) ?

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Čtvrtek Červen 6 08:51:13 CEST 2002

On Thu, Jun 06, 2002 at 01:56:42AM +0200, n_petr na seznam.cz wrote:
> [...]
> !"hostingový server"! nějak zaCloakingoval, aby se http://windows.linux.com
> tvářilo jinak = aby z URL zmizelo ono slovíčko linux, které je součástí té
> hlavní domény http://www.linux.com. Třeba bych proto použil nějakou free
> doménu 3. řádu. Jinými slovy, když vlezu na stránku Windows, aby nebylo
> vidět v URL slovo linux při browsování v nitru stránek (přitom Windows
> stránky budou ležet na stejném místě=hostingu jako Linux a Lindows). Možná
> ještě lépe řečeno, maskovat to, aby nebylo poznat, že leží na stejném místě

No v podstate by to asi slo. Musite si koupit domenu, na ktere budete
provozovat windows (tj. windows.com) nekam ji umistit a pomoci rewritu
odtud smerovat pozadavky pres flag [P] (ta pravidla budou asi
komplikovanejsi nez jen jedno s [P]) na windows.linux.com. Jen nejak
nechapu, co tim ziskate, protoze tu domenu stejne musite mit, musite tam
mit apache a moznost ho aspon nejak konfigurovat (nevim, jestli tady
staci .htaccess), tak proc tam ty stranky nedat rovnou.

> Co to znamená v praxi: Zaplatím pouze za hosting a doménu www.linux.com a
> nemusím vyhazovat další peníze za www.windows.com, když už spolehlivý
> hosting mám a to konkrétně spolu s doménou www.linux.com. A aby samozřejmě
> NEfungovala URL http://windows.linux.com - to je pak hnedle průhledné.

No tohle rozhodne fungovat bude (i [P], coz je mod_proxy, by mel ty
pozadavky na windows.linux.com posilat primo, takze by to mohlo jit
omezit podle adresy, ze ktere je pozadavek).

Kouknete na tu dokumentaci. Jak jsem jiz psal, je pomerne rozsahla
a v URL rewriting guide je spousta prikladu.

--
Michal Kašpar