VYRESENO: Re: RedHat 7.3 Netscape 4.79 a obri fonty v menu

Pátek Červen 7 02:45:11 CEST 2002

On Thu, 6 Jun 2002, Libor Chocholaty wrote:

> Dovedete nekdo vysvetlit, proc se to tak chova a proc to nejde
> nastavit se 100dpi fonty? Mam 90dpi a drive jsem pouzival 123dpi. Proc
> tedy potrebuju 75dpi fonty, aby se mi neobrazovaly obri znaky v menu?
> Myslel jsem si, ze takovehle veci jsou pouze veci nastaveni, ale
> zacinam o tom pochybovat a moc se mi ten pocit nelibi.

Nejspis z toho duvodu, ze se ten program snazi vybrat font pouze na
zaklade velikosti v bodech (typografickych, ne pixelech) a nebere
do uvahy rozliseni. Pokud se nejdrive trefi do 75 dpi, tak z toho vyleze
neco snesitelneho. Ovsem kdyz se trefi 100 dpi, tak ziska font, ktery ma
o tretinu vetsi pixelovou velikost.

Alternativni vysvetleni je to, ze se normalne snazi najit font, co
ma 75 dpi, ale kdyz ho nenajde, tak zpanikari a pri snaze najit nejakou
nahradu si vybere nejaky neprilis vhodny.