SMB - jak na password server?

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Pátek Červen 7 13:43:59 CEST 2002

Přeji vám všem hezký den.

Snažím se zprovoznit několik počítačů se sambou.
Jeden Linux (samba 2.2.4) slouží jako PDC, přihlašují
se k němu uživatelé s Windows. Říkejme mu SERVER.

Na dalším serveru jsou nějaké disky, které by měly být
přístupné uživatelům. Já chci, aby se přístup na tento
server řídil hesly, uloženými na počítači SERVER.
Tomuto dalšímu serveru říkejme VEDLEJŠÍ.
Na tomto počítači je přístup uživatelů kontrolován
přes NIS. V dokumentaci samby jsem se dočetl, že
uživatelé, připojovaní přes sambu, musí na počítači
lokálně existovat. K NIS žádné podrobnější informace
v dokumentaci samby nejsou. Zkoušel jsem tedy
jak lokální, tak NIS uživatele.

Část smb.conf na počítači SERVER
    security = user
    workgroup = solar
    local master = yes
    domain master = yes
    domain logons = yes
    preferred master = yes
    encrypt passwords = yes

Část smb.conf na počítači VEDLEJSI:
    security = server
    password server = SERVER
    workgroup = solar
    encrypt passwords = yes

Při pokusu o připojení k počítači VEDLEJŠÍ se podle logu
i při NIS uživatel najde. Potom se podle logu na počítači
SERVER snaží ověřovat heslo uživatele SAMBATESTVEDLEJSI
(podle zdrojáku je to ověřování, jestli server nepustí kohokoliv a
mělo by dopadnou vždy špatně). A tím komunikace zřejmě končí,
k ověřování uživatele na počítači SERVER už nedojde.

Kde mám hledat chybu?

Díky za každou radu
Petr Bravenec