SMB - jak na password server?

Michal Fric Michal.Fric na i.cz
Pátek Červen 7 14:32:48 CEST 2002

Petr Bravenec wrote:
> [...]
> Jeden Linux (samba 2.2.4) slouží jako PDC, přihlašují
> se k němu uživatelé s Windows. Říkejme mu SERVER.
>
> Na dalším serveru jsou nějaké disky, které by měly být
> přístupné uživatelům. Já chci, aby se přístup na tento
> server řídil hesly, uloženými na počítači SERVER.
> Tomuto dalšímu serveru říkejme VEDLEJŠÍ.
> Na tomto počítači je přístup uživatelů kontrolován
> přes NIS. V dokumentaci samby jsem se dočetl, že
> uživatelé, připojovaní přes sambu, musí na počítači
> lokálně existovat. K NIS žádné podrobnější informace
> v dokumentaci samby nejsou. Zkoušel jsem tedy

Kdysi jsem mel neco podobneho rozchozeneho, ale v mem pripade byl
password server original NT PDC. Pouzival jsem security = domain. Musel
  jsem jeste server VEDLEJSI pripojit do domeny. viz.
http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/DOMAIN_MEMBER.html
Uzivatele jsem mapoval mel pres NIS z jineho UNIXoveho serveru. Docela
to fungovalo az na NIS, ktere mi nikdy poradne nefungovaly.
Zkuste si pohrat se security = domain.

V dokumentaci k sambe jsem zahledl cosi o podpore LDAPu (nekoukal jsem
na to nijak podrobne). Podobneho vysledku by jste mel dosahnout kdyby
jste uzivatele vystrcil do LDAPu a oba servery nasmeroval na LDAP. Asi
bych se spis snazil uchodit LDAP nez NIS, IMHO je podstatne
progresivnejsi (napr. moznost rizeni pristupu na zaznamy a atd.)

--
Michal Fric
ICZ,a.s.