Zasuvka na 220V

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Červen 11 17:23:45 CEST 2002

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:
>         3x50 a domacnost? Kdo si to dneska jeste plati? (Pro vysvetleni: mam
> primotopy a bohate mi staci 3x32 (613,- Kc nebo kolik to je ted, 560
> pred zdrazenim, to vim presne))

O par vim, ale to jsou blazni kolegove. Je hezkej konicek postavit si
doma vlastni elektrarnu a prodavaj elektriku (ale tam je to s jistici
trosku slozitejsi problem). :-))

>         '-) neveril byste, ze je nekdy slozite to vysvetlit...

:-))))

>         V tom je take rozdil - UPS za par stovek a deset tisic... - zrovna

Uvazime-li, ze pokud uz firma ma UPSku, tak casto slouzi k tomu, ze z ni
jede radio, tiskarna, lednicka (a jela nam na 1 kVA UPSku v Temeline
aspon rok spolu s kopirkou spolehlive), obcas poslouzi i jako zdroj
pro vysavac,tak je skoda si znicit na tom drahou UPSku.
Samozrejme je pak lepe mit server mimo UPS, protoze tam je min vypadku
nez na te UPSce. :-)

> tento tyden jsem videl sqely vymysl - UPS schovana v roztrojce, tedy 5
> zdirek, bleskojistka, 'zalohovani' napajeni a prepetova ochrana
> dohromady - koupe v TESCO ci Hypernova za bratru 999,- Kc - nekupte si
> domu 4x...:-))))

Kolik to ma kapacitu 200 VA? Koupime to desetkrat a mame dvoukilo
za desitku. :-))

>   No on-line UPSka ma velmi hnusnou cenu, kolik se jich v CR provozuje?

Nevim, ale zrovna 3 ks online 3 kVA UPSek v rackovem provedeni mam
tady polozeno na zemi vedle stolu a pouzivam je jako podlozku pod nohy.
Je to mnohem prijemnejsi nez ten ctyrprocesorovy server, co jsem k tomu
puzival pred tim, ten mel jen 6U vysku a bylo to malo, ty UPSky maj
celkem 9U a prijemne hreji a nedelaji tolik kravalu. Ze serveriku
jsem si proto udelal podstavec pod logicky analyzator a osciloskop
(krom toho plni nedulezitu roli skladiskte mych par set giga core
dampu a jakehosi Oracle nesmyslu :-).
Ty UPSky se k nicemu jinemu moc nehodej. Ono je hezke vyhodit
300 kKc za zjisteni, ze UPSka v podstate funguje jak ma do okamziku
doplneni o SNMP adapter, ten pak funkci vylepsi o to, ze UPSka po
vybiti se sama vypne (coz je zadouci) a o par minut se zase sama
zapne, prestoze napajeci napeti se zatim neobnovilo, coz ma za nasledek
opetovne vypnti po dalsi 1-2 minute (coz je tak cas nutny k nabootovani
a akorat pripojeni disku) a takto se to opakuje v menicim se intervalu
dokud to nekdo neukonci vypinacem, znicenim baterii nebo elektrarna
zase posle proud.
Evidentne programator toho adapteru napsal nekde neco jako:
 if (NapetiBaterie>11.4)
	ZapniVystup();
misto toho, aby tam stalo:
 if ((NapetiBaterie>11.4) && PrivodniNapajeniAsponMinutuOK)
	ZapniVystup();
Asi uz tam na to nebylo misto a taliani tento fakt nejsou schopni
nejak pochopit. :-((
A stejne s laskou vzpominam na jinou on-line UPS 6 kVA od jednoho
svetove se tvariciho vyrobce s UPSkou idealne navrzenou pro
nejnarocnejsi provozy, bla bla bla. Tam jsem u ni byl hned napoprve
fascinovan dvemi parametry - prvnim se nastavavalo, kdy se ma UPSka
nejpozdeji vypnout po vydani signalu battery low a druhy rikal,
kdy se ma nejdrive UPSka od tohoto signalu zase zapnout
(samozrejme pokud je pritomno i vstupni napeti).
Prvni paramtr bylo doporuceno volit s ohledme na nezniceni
baterii 1-7 minut a druhy bylo doporuceno dat o trochu delsi.
Tak jsem nelenil a prvni nastavil na 6 minut a druhy na minuty 4,
coz nastavovaci soft spokojene sezral, tak jsem s nadsenim vyrazil
privodni jistic a cekal trpelive nekolik hodin na battery low. Kdyz
prisel, tak jsem jistice nahodil a zacli jsme se sazet, zda
se UPSka vypne za ty minuty 4 nebo 6. ... Vypnula se dle zadani
po 6 minutach. Dotud bylo vse v poradku, ovsem s tim zapnutim to bylo
uz horsi, to udelal az servisni technik po te, co z te UPSky vytahnul
flasku, smazal ji a dal zpet. :-))
No nekupte to, po takovejhle zkusenostech!

	Majkl