[OT] Re: monitoring serioveho portu

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Červen 12 13:24:42 CEST 2002

> Dik :-) Mozna ale jen nevim, co znamena korektne :-) Podle nejakeho navodu
> na inetu jsem proste na DB9 rozdvojil TD(3), RD(2) a SG/GND(5).

No i kdyz by to melo byt jedno (pri spravne zapojenych rozvodech),
stejne bych se tohoto bal a radsi bych propojoval pres odpory - radu
stovek Ohm (zem), resp. jednotek kOhm (data). Pro cteni signalu neni
potreba skoro zdny proud, takze to data nijak vyrazne neovlivni.

> Rikal jsem
> si, ze port reaguje na diferencni hodnoty, takze by mohl prezit i pres
> ne prilis odlisne potencialy.

No to je nesmysl. Reaguje na napeti, vztazene k potencialu GND. Ale
na druhou stranu je pravda, ze je velice tolerantni, protoze na
vystupu serioveho portu ma byt +/-12V, zatimco na vstupu staci pro
dobrou citelnost +/-3V.

> Neprezil. Jestli jsem mel spojit jeste
> neco navic, tak predem diky za radu.

Koliky v zasuvkach ...

> Je fakt, ze kdyz se dotknu jednou
> rukou zeme od jedne zvukovky a druhou rukou zeme od druhe zvukovky
> v druhem pocitaci, tak to teda poradne kope :-))) Napajene jsou oba
> ze stejne zasuvky.

.. resp. poradne zapojit prodluzovacku.

Perlicka na zaver - ve firme kde jsem drive pracoval nas kazdy den
zacala zlobit sit, ale az okolo cca 8:00. Zkoumali jsme kde co, ale
nakonec se ukazalo, ze sit (Ethernet na BNC) je v tom nevinne.
Zasuvky byly zapojene podle stare normy (tj. jeden PEN vodic pro
kolik i nulak spolecne) a stalo se, ze nekde cestou "vyhnil".
Napajeni PC pak bezelo pres sitovku, BNC rozvod, sitovku serveru a
jeho kostru. Kdyz ale prislo do prace vic lidi, rozdil potencialu uz
byl tak velky, ze sitovky zacaly delat chyby.

Takze NEPODCENUJTE kvalitni silove rozvody.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s