[OT] Re: monitoring serioveho portu

Ladislav Michl ladis na psi.cz
Středa Červen 12 13:03:45 CEST 2002

On Wed, Jun 12, 2002 at 10:21:33AM +0200, MP - Lists (el. adresa) wrote:

> pokud mate mezi 2 pocitaci rozdil napeti dejmetomu 10V (to fakt neni moc,
> byva i 30 pokud jdou z jinych okruhu) a pokud je celkovy odpor zemni smycky
> dejmetomu 2 Ohmy jaky proud pres pin GND potece? 5A!

tohle už je hodně OT, ale neudržím se :-(

kde se ten desetivoltový rozdíl vezme? počítače jsou spojené přes _ochranný_
vodič, ano to je ten kterým žádný provozní proud neteče. jen těžce se mi
připouští, že by jeho odpor byl 2 Ohmy, ale budiž... tedy přes GND pin
teče oněch 5A, které ovšem musí téct také přes ochranný prvek, ale to by
zdroje oněch počítačů musely být zapojeny proti všem zvyklostem.
(schválně nepíšu normám, protože to u nás začalo být irelevantní)
pokud to není dostatečně jasné, zkuste si odpovědět na otázku, kudy se
okruh uzavírá. (hint: dá se naměřit i 100 V rozdíl a vlastnosti, která
to způsobí se říká kapacita. jak bude velká, aby tekl proud 5 A?)

	ladis