zkopirovani prodavane linuxove distribuce, je to poruseni prava?

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Pátek Červen 14 11:09:04 CEST 2002

Martin Kamín wrote:
> Mam jeden problem se kterym si nevim rady: totiz, zda ma zadost o
> zkopirovani vsech disku libovolne prodejne linuxove distribuce (jen CD, o
> manualy zajem nemam) je nebo neni porusenim nejake licence nebo autorskeho
> prava?
>
> Jde mi totiz o tom, ze GNU aplikace jsou bez problemu kopirovatelne, ale ISO
> image disku vcetne instalacniho programu uz podlehaji beznemu autorskemu
> pravu, nemylim se(?) nebo mi muze kdokoliv zkopirovat treba 1000x iso RH nebo
> jine distribuce (zdarma nebo za cenu prace a medii).

Je to vcelku jednoduche.
Kazda prodavana distribuce obsahuje minimalne na mediich soubor,
ktery se vetsinou jmenuje LICENCE. (nebo podobne :-))

Staci se ridit jeho obsahem.

Shrnu-li to, tak vetsinou prodavanou distribuci nesmite kopirovat,
distribuovat a pod., protoze obsahuje ci muze obsahovat produkty
(software) tretich stran, ktery neni licencovan pod GPL licenci.

S pozdravem

Roman DAVID