Knihovny v RH7.3 vs. symlinky

Pátek Červen 14 11:27:00 CEST 2002

Pavel Krebs wrote:
> A co treba nainstalovat patricne devel baliky. Pro libpng
> libpng-devel-1.0.12-2.i386.rpm

	To je hezke, takze pokud nejaky software potrebuje dynamickou knihovnu
(hleda tedy lib<cosi>.so - jakpak asi funguje configure?) pro svuj
_beh_, musim mit i devel balicek patricne knihovny?...:-(

	Vysvetleni kolegy Kankovskeho chapu a beru, nicmene nemyslim si, ze by
byl nize uvedeny pripad nejak nestandardni:

a) Necht mam program X,
b) Nech program X potrebuje knihovnu Y,
c) Nech mam nainstalovane vyvojove prostredi knihovny Y,
d) Necht knihovna Y potrebuje knihovnu Z.

	Tak a ted mi prosim nekdo zduvodnete, proc bych mel mit nainstalovane
vyvojove prostredi knihovny Z, kdyz chci konfigurovat/kompilovat program X?

	Presne ta situace totiz vcera nastala (byt jindy, nez jsem psal) a ja
jsem byl nucen si vybrat:
a) Nainstalovat vyvojove prostredi knihovny Z,
b) Udelat rucne symlink z <cosi>.so.2 -> <cosi>.so

PS: Proc, kdyz se zavadi tato konvence, nejsou patricne upraveny napr.
testy vyskytu knihoven apod.? (mam na mysli libtool, autoconf, automake
apod.)