GPL apod. + omezeni

Honza Petrous hop na unibase.cz
Pátek Červen 14 14:04:31 CEST 2002

On Pá, 2002-06-14 at 13:28, kratochvil na dbsystem.com wrote:

> zalezi na tom jestli dany produkt vytvarite a licencujete vy.
> Pokud je tomu tak, muzete rici tento produkt je GPL a zaroven povolit i
> jinou licenci napr. komercniho typu. Kouknete se jak to dela napr MySQL
> nebo mozilla.
>
>   Neni ale mozne rici pro vsechny plati licence GPL s vyjimkou Karla
> Vocaska kterej si tenhle produkt musi koupit. Ale je mozne udelit Karlu
> Vocaskovi licenci jineho typu ktery umozni napr. vyvyjet na Vasem zaklade
> uzavreny software. Ale pokud Karel Vocasek bude chtit vyuzivat zaroven i
> GPL licenci, nemuzete mu v tom branit.

Dobre, tomu rozumim.

Takze jinak - existuje projekt, ktery vyzaduje, aby kazdy prispevatel
(tj. ten, kdo ma pravo zapisu do jejich CVS serveru) automaticky
predal copyright na ne. Cely projekt je pak vydavan pod MPL licenci.
Tusim, ze podobnym zpusobem to funguje u emacsu, tam snad taky prava
patri FSF, nebo jsem uplne vedle (pane Janik:)?

Moje otazky:

1, Nakolik je to obvykly model, pripadne, jake s tim
ma kdo zkusenosti.

2, Je-li mozne nejakym zpusobem omezit prevod licence
na treti subjekt (soucasny vlastnik napr. se rozhodne
dany produkt prodat).

/Honza