GPL apod. + omezeni

kratochvil na dbsystem.com kratochvil na dbsystem.com
Pátek Červen 14 16:52:39 CEST 2002

On Fri, Jun 14, 2002 at 02:04:31PM +0200, Honza Petrous wrote:
> Takze jinak - existuje projekt, ktery vyzaduje, aby kazdy prispevatel
> (tj. ten, kdo ma pravo zapisu do jejich CVS serveru) automaticky
> predal copyright na ne. Cely projekt je pak vydavan pod MPL licenci.
> Tusim, ze podobnym zpusobem to funguje u emacsu, tam snad taky prava
> patri FSF, nebo jsem uplne vedle (pane Janik:)?

Nevim jak je to s Emacsem, ale prostudujte si jak to delaji u MySQL, tam
to funguje na podobnem principu.

(jen tak mimochodem 5.pad je pane Janiku :))

> Moje otazky:
>
> 1, Nakolik je to obvykly model, pripadne, jake s tim
> ma kdo zkusenosti.

Obdobne modely funguji, nevim vsak nakolik jsou obvykle.

> 2, Je-li mozne nejakym zpusobem omezit prevod licence
> na treti subjekt (soucasny vlastnik napr. se rozhodne
> dany produkt prodat).

To je zavisle na pomerne velkem mnozstvi faktoru.
Jiste je ze muzete licencovat produkt pod vice nez jednou licenci.

Odpoved dostanete pokud nekdo objasni nasledujici otazku kterou se mi
pri ctenu GPL licence nepodarilo vyresit:

Mejme cloveka ktery vyvine program X ktery zverejni dany program pod GNU
licenci. Pozdeji se vsak rozhodne zmenit licencni podminky (je jedno
jakym smerem at uz BSD, nebo komercni licence). Dale predpokladejme ze
program byl vytvoren pouze clovekem X a nejsou v nem zahrnuty patche
tretich stran.

Je zrejme ze na dany kod muze clovek licencovat i jinak nez GNU (resp.
soubezne pouzit GNU + jinou licenci)

Ale:
je mozne aby clovek X zmenil licenci na dany produkt a dale ho vyvijel
pod jinym modelem/licenci ?

Pokud ano,
je to tak, ze cast ktera jiz byla uverejnena pod GNU licenci, zustane
stale licencovana pod GNU a libovolny subjekt ji muze dal pod touto
licenci vyvijet?