bufrovani v roure

Pátek Červen 14 17:44:05 CEST 2002

Petr Stehlik píše:
> Zdar,
>
> kdysi jsem nekde na rootu nebo jinde videl program, ktery umoznoval
> bezstarostne presmerovani do stejneho souboru, ze ktereho data do roury
> vstupovaly - neco takoveho:
>
> cat soubor.txt | tr 'A' 'B' | neznamy_program > soubor.txt
>
> bez toho 'neznameho_programu' nejdou takove veci delat, protoze (u
> delsiho souboru) dojde k prepisovani sebe sameho, pokud se nepletu.
>
> Nedari se mi ho nikde najit. Prosim napovezte.
	O takovem programu jsem nikdy neslysel, ale pro editaci originálu
jeden dobrý znám: ed. Možností má sice míň než obvykle používaný sed, ale
zato se dá výtečně použít k dávkovým změnám konfiguračních souborů a podobně.
Typické použití - pozor na přesnou syntaxi, ed není moc ukecaný ani při
chybě:

ed - soubor <<KONEC
g/"den"/s/VALUE.*$/VALUE="$DEN">/g
g/"mesic"/s/VALUE.*$/VALUE="$MESIC">/g