Athlon XP+ a vyjimky FPU

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Červen 15 10:47:33 CEST 2002

On Fri, 14 Jun 2002 15:03:28 +0000 (UTC), Petr Stehlik wrote:

: Jeste jsem privatne dostal dotaz na RAM - tak jsem ted 30 minut nechal
: bezet MemTest x86 v2.5 a nenasel nic spatneho.

30 minut je malo, pustite ho cez noc. V hranicnych pripadoch
casto robia problemy iba konkretne operacie na konkretnych miestach
a aj to len obcas.

Inak nechcem trollovat, ale ak maju Athlony skutocne problemy
pri 60 alebo 70 stupnoch (predpokladam meranych cidlom v procesore)
a pre normalnu prevadzku je treba kupovat super-hyper chladice,
tak by som od takej technologie dal zatial ruky prec. 60 stupnov sice
signalizuje, ze chladenie by mohlo byt aj lepsie, ale rozhodne
nemozu byt dovodom pre pady systemu, ktory inak pracuje podla
specifikacii (t.j. ziadne pretaktovanie, slusne pamate a.p.).

Moje dva mierne pretaktovane "boxed" Celerony s defaultovymi
chladicmi sa obcas pri vytazeni procesora okolo tych 60 stupnov
pohybuju (mam zial case, ktory je pre dva procesory trochu maly
a je v nom pomerne teplo, takze chladenie procesorov samotnych
to uz nezachrani), ale teplotne zavisle problemy som nikdy nemal.
Kym to funguje, iny case kupovat nemienim.

Netreba tiez zabudat, ze tepelny odpor je viac-menej konstantny,
takze ak nameriate 55 stupnov pri teplote okolia 22 stupnov,
za horuceho letneho dna to moze byt 65.

Zdravi
--
                                   Stano