Loopback rozhrani a divne chovani

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červen 17 14:48:51 CEST 2002

On Mon, 17 Jun 2002, rad0 m. wrote:

> lammaha Q, co je to zac? -ENOBUFS mozete mi niekto poslat nejaky link? Z
> zdrojakov (zatial) nezmudriem :)

Znamena to, ze vystupni fronta sitove interface je preplnena (udajne to
muze byt zpusobena i zapnutym TCP ECN). Je to tusim dle POSIXu, v linuxu
by nemelo byt implementovano tak, ze by byl explicitne vracen skutecne pri
preplneni nejakych datovych struktur v implementaci sitove vrstvy, ale jde
o to, ze mozna nejakym nedopatrenim se tento error pri volani sendto() do
userlandoveho programu stejne dostane, protoze ho vygeneruje az driver
sitoveho hardware, a tento errorcode "probubla" konstrukcemi typu

	ret = call_dummy_func();
	if (ret < 0)
		goto out_err;
out_err:
	return ret;

(kterych je v jadru pozehnane) probubla az k sys_sendto, ktery ho vrati do
volani, ktere iniciovalo glibc.

Otazkou je, kde se u Davida Rohledera tento chybovy kod vzal, a pri
pripadnem odhaleni tohoto mista by to s tim mozna chtelo prilezitostne
neco udelat. ;)

--
JiKos.