prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Úterý Červen 18 00:17:51 CEST 2002

On Mon, 17 Jun 2002, Stepan Roh wrote:

> Mit pro kazdou sluzbu zvlastni init skript neni tak uplne spatne a
> Slackware nekolik malo veci (ssh, sendmail, nfsd apod.) spousti pomoci
> separatnich rc skriptu. Neco jineho jsou SystemV init skripty
> (S01service apod.), coz je zajimava myslenka. Zvlaste kvuli automatizaci
> instalace. Nicmene kdyz porovnam pocet sluzeb co mi bezi na serveru a
> jak casto instaluji nove sluzby, tak v tom velkou vyhodu nespatruji.

Vyhodou je, ze si nemusite pamatovat, jak se ktery demon spousti (napr
PostgreSQL pres prikaz su), ukoncuje (napr. korektni ukonceni proxy Squid,
aby si vsechno zapsal na disk) nebo restartuje (např. vymazat firewallova
pravidla a nahodit ulozena).

Jeste lepsi je, kdyz mate pod rukama ruzne verze a desitky ruznych
serveru. Pak mate o starost mene (napr. pri integraci noveho balicku do X
nainstalovanych systemu - nemusite editovat Y skriptu).

Pro zacatecnika je vsak system pouzity v Slackware mozna pruhlednejsi...
(nicmene v dusledku komplikovanejsi).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz