Diakritika, X, latin-3, dead_znaky

Richard Richter richter na bgs.sk
Úterý Červen 18 09:56:13 CEST 2002

Zdravim konferu...

> moj vystup:
> atlas15:pts/5:~% locale
> LANG=POSIX
> LC_CTYPE=en_GB.UTF-8
> LC_NUMERIC="POSIX"
> LC_TIME="POSIX"
> LC_COLLATE="POSIX"
> LC_MONETARY="POSIX"
> LC_MESSAGES="POSIX"
> LC_PAPER="POSIX"
> LC_NAME="POSIX"
> LC_ADDRESS="POSIX"
> LC_TELEPHONE="POSIX"
> LC_MEASUREMENT="POSIX"
> LC_IDENTIFICATION="POSIX"
> LC_ALL=

Ano muj vystup je obdobny...

> relevantne riadky z /etc/locale.gen:
> en_GB UTF-8
> en_GB.UTF-8 UTF-8
> eo_EO UTF-8
> sk_SK ISO-8859-2
> sk_SK.UTF-8 UTF-8

Mam en_US.UTF-8 UTF-8, mimo jine samozrejme. sk_SK mi funguje bezvadne, ale ono
en_US.UTF-8 mne jaksi nema rado.

> ak urobim:
> unset LC_CTYPE
> export LANG=X
> kde X je jedno z [eo_EO, sk_SK.UTF-8] tak mi tiez vsetko funguje
> podla ocakavania (plus minus, vela som to netestoval a teraz nesedim
> priamo za tym pocitacom tak neviem otestovat, ale zobrazovanie
> (v utf-8 putty) funguje)

Inu - mne vypise jakykoliv znak, ale nefunguji mi mrtve klavesy. Kdyz si ale
namapuji libovolnou blbost na nejakou klavesu, tak mi ji vypise, ale to sami mi
neslozi z mrtve klavesy a znaku.

>  : Hm, ted o tom uvazuji, ze jsem asi zapomnel vyzkouset jeste klasiku -
nastavit
>  : LC_ALL v xtermu, z ktereho uxterm spoustim. I kdyz mam dojem, ze i to jsem
>  : zkousen (nakonec, tak jsem vlastne k diakritice vubec nakonec dokonvergoval
>  : :-)), hm, ale jisty si nejsem. Skusim jeste ten cyklus s generovanim,
nastavenim
>  : a spustenim uxtermu z uz nastaveneho prostredi.

Prosel jsem to jeste jednou a presne tak, jak mi funguje sk_SK s latin2, tak mi
nefunguje napr. en_US.UTF-8 - specialne ty mrtve klavesy.

>  : Ale zkousel jsem napr. s vygenerovanymi sk_SK.ISO-10646-1 spustit xterm se
> nema to byt sk_SK.UTF-8 ?

UTF-8 a ISO-10646-1 jsou tusim ruzne kodovani, pricemz to druhe je plne
16bitove... mam ten dojem. Musi to byt nutne UTF-8? I to jsem jinak zkousel, jak
jsem uz rikal.

> niekedy pri ladeni pomoze prikaz
> strace program |& grep locale
> (syntax presmerovania chyboveho vystupu pre zsh)

Tohle muzu vyzkouset. :-)

>  : Jinak se tady nekdo ptal: mam Debiana, Sid, update max. 2 dny. (Se
>  : jsem velice spokojen, abych si rypnul do tematu, ktere jsem pro zdravi duse
>  : minule tydny ignoroval. ;-))
> ja mam debian woody, cize priblizne ale nie celkom to iste

Jasne, mne tady nemate ani tahle podobnost, jako spis to, ze mi nejde presne ten
samy postup, kterym jsem rozchodil latin2. A to uz jsem si myslel, ze jsem do
toho pronikl. :-)))

Virgo