prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Juraj Lutter otis na wilbury.sk
Úterý Červen 18 16:05:30 CEST 2002

On Tue, Jun 18, 2002 at 11:09:31AM +0000, Peter Ronai wrote:
> skriptom pretoze na nich vyrastol. Viem pochopit aj to. Otazka v
> podstate znie ci existuje aj logicky argument proti sysV.

odpoved: ano, existuje.

> Pokial hovorime o tom ze vyhodu nevidim, lebo to "netreba", ako obvykle
> pocujem od BSD puristov, tak si treba uvedomit ze pokial si sparame v
> nose a raz za den treba nastavit nejaku sluzbu na 2 serveroch, vtedy
> naozaj netreba. Aj ked teda pripustime ze netreba, je to protiargument?

ano. spravny systemak nema na beziaci system zasahovat len-tak bez
priciny. jedinou vynimkou by mali byt napr. security patche alebo
reinstalacia. podotykam, hovorim o samotnom operacnom systeme, nie o
beziacich sluzbach. a ak musi neustale nieco nastavovat, mal by sa
zamysliet nad prehodnotenim pristupu k rieseniu problemov. osobne
skusenosti totiz hovoria, ze dobre vyladeny Operacny System (*BSD
alebo slackware) nepotrebuje zasahy castejsie ako raz za mesiac.

> Dajme tomu ze hovorime o komercnom UNIXe. Vacsina z tychto ma sysV
> start. Pokial teda mame takyto OS, a netreba nam sysV, ale je tam tak si
> predsa nebudeme trhat vlasy.

vacsina komercnych unixov spusta pri starte skript /etc/rc ktory
vykona ostatne veci. v extremnom pripade nemusia byt vobec sysV-style
init skripty volane.

> Co sa tyka konkretnej veci, ide o embedded zariadenie, na ktorom vsak,
> ako postupne zistujem, pobezi pomerne hodne sluzieb vzhladom na to ze je
> bezdiskove. Moj nazor je sysV pretoze je to standardne vyuzivane a kazdy
> to pozna a lahko sa to administruje (hlavne ked nam hori za patami).
> Zaujimaju ma protiargumenty, kedze som sa stretol s opacnym nazorom bez
> argumentov, avsak dany clovek nie je hlupy a musi mat svoje dovody.

pokial by sa jednalo o zariadenie, ktore bootne a bezi, tak nevidim
dovod na to aby malo sysv-style init skripty. zbytocne zaberaju vela
miesta a su zbytocne prekomplikovane na dany ucel.

otis

--
Juraj Lutter
http://wilbury.sk/