prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Úterý Červen 18 12:00:05 CEST 2002

Prosim, vzhladom na charakter topicu (na hranici flamewar) keby bolo
mozne zasielat nahnevane odpovede na moju sukr adresu ;)

> Vyhodou je, ze si nemusite pamatovat, jak se ktery demon spousti (napr
> PostgreSQL pres prikaz su), ukoncuje (napr. korektni ukonceni proxy Squid,
> aby si vsechno zapsal na disk) nebo restartuje (např. vymazat firewallova
> pravidla a nahodit ulozena).

ja si myslim to iste, ale je to iba JEDEN Z MOZNYCH NAZOROV

> Jeste lepsi je, kdyz mate pod rukama ruzne verze a desitky ruznych
> serveru. Pak mate o starost mene (napr. pri integraci noveho balicku do X
> nainstalovanych systemu - nemusite editovat Y skriptu).

o to prave ide
na druhej strane rozumiem preco chce niekto hands-on pristup a
puristicky pristup - otazka je o logickych odbornych argumentoch
tp co je popisane v slackware pokeci - ze mat osobitny skript pre kazdu
sluzbu vytvara problem s vyhladanim chyby ako takej mne osobne nepripada
ako premyslenu argument, nakolko kazdy skript predsa skusime ponajprv
osve a ak funguje, bude fungovat aj pri sysV init like startupe. Druha
vec je ze niekto moze chovat cisto "citovy" vztah k slackwarackym rc
skriptom pretoze na nich vyrastol. Viem pochopit aj to. Otazka v
podstate znie ci existuje aj logicky argument proti sysV.

Pokial hovorime o tom ze vyhodu nevidim, lebo to "netreba", ako obvykle
pocujem od BSD puristov, tak si treba uvedomit ze pokial si sparame v
nose a raz za den treba nastavit nejaku sluzbu na 2 serveroch, vtedy
naozaj netreba. Aj ked teda pripustime ze netreba, je to protiargument?

Dajme tomu ze hovorime o komercnom UNIXe. Vacsina z tychto ma sysV
start. Pokial teda mame takyto OS, a netreba nam sysV, ale je tam tak si
predsa nebudeme trhat vlasy.

Co sa tyka konkretnej veci, ide o embedded zariadenie, na ktorom vsak,
ako postupne zistujem, pobezi pomerne hodne sluzieb vzhladom na to ze je
bezdiskove. Moj nazor je sysV pretoze je to standardne vyuzivane a kazdy
to pozna a lahko sa to administruje (hlavne ked nam hori za patami).
Zaujimaju ma protiargumenty, kedze som sa stretol s opacnym nazorom bez
argumentov, avsak dany clovek nie je hlupy a musi mat svoje dovody.

dz