jde rozchodit KDE3 bez KDE 2?

Exghotic exghotic na email.cz
Středa Červen 19 02:15:15 CEST 2002

Robert Vojta wrote:

>   Rozchodit KDE3 bez KDE2 lze bez sebemenších problémů. Na tyto problémy
>   jste
> si zadělal sám pomocí parametrů --nodeps a --force. Chybí Vám
> libstdc++-...? Příště vynechte --nodeps a ono Vám to řekne co Vám tam
> chybí. To samé force, pokud je tam nějaký konflikt či cokoli jiného,
> vypíše Vám to chybu, jinak Vám to přeinstaluje "hlava nehlava".
>
>   libfam.so.0 je v balíčku fam a libstdc++.so.4 je v balíčku libstdc++.

Aha, v tom to tedy asi je, na serveru
ftp.cesnet.cz/MiRRORS/ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0.1/SuSE/i386/7.2
žádné takové nejsou. Ani fam, ani libstdc++. Nicméně nevylučuji, že si je s
sebou nese vlastní SuSE. podívám se po nich na kompaktech. Díky za radu.

>   Máte jediný důvod proč to všechno instalovat s pomocí --nodeps a
>   --force?
> Snad lenost dohledávat potřebné balíčky a větší pracnost ruční instalace?
> Jak sám vydíte, moc jste si nepomohl ...

No jéje chcete je znát všechny? mohl bych o tom napsat román, ale shrnu to

1) jak řešit situaci, kdy na sobě závisí dvě rpm vzájemně a tudíž nejde
nainstalovat ani jedna

2) jak řešit situaci, kdy instalovaná rpm koliduje s jinou, ale tu vyžaduje
další o jejíž funkčnost nechci přijít
2a) dobrá, ustoupím a kolidující balíček tedy svolím odstranit, ovšem ouha
pro odstranění najednou "není nainstalován" - tuhle situaci jsem kdysi
zažil na vlastní kůži jako cca dvouměsíční linuxák na RH 7.0cz - opravdu
povzbudivá zkušenost.

3) Takže pro každou distribuci a pro každou verzi každé distribuce musí být
vlastní síť rpmbalíčků? a co když potřebuji dvě různé verze téže knihovny
pro svou verzi své distribuce? To budu asi potřebovat pro každou z nich
vlastní rpm balíček..Ale rpm balíčky nejsou :( - tedy alespoň ne ty, ze
spodních vrstev závislostí, dodnes jsem nedohledal jistý balíček nutný pro
program Sodipodi-  Asi se budu muset naučit vytvářet rpm balíčky sám.
   Zabalím si požadovanou knihovnu, a s ní přebalím i celou navěšenou větev
programů. Abych mě jistotu, že nebudu mít nějakou inkonzistenci v systému,
raději si přebalíčkuju celou distribuci. Stane se ze mě balíčkovač, a rád
budu balíčkovat i ostatním. Svoje balíčy pošlu na internet a když se na ně
někdo nachytá, nejraději nějaký nováček, tak na něj budu dělat: "Guru,
guru, jestlipak jsi četl manuálové stránky o rpm balíčcích?"

4) KDE3, sestává ze nejméně 44 rpm, ale jakou rpmkou mám začít ? která je
ta nejnezávislejší? mám to odhalit podle jmén? nebo se mám pokoušet
nainstalovat jeden podruhém a na papírek vedle klávesnice si šmudlat
pastelkou stromeček závislostí, abych ráno po posledním, čtyřicátém čtvrtém
rpm balíčku zjistil, že ten nejdůležitejší vlastně nemám? Tohle jste měl na
mysli, když jste mluvil o lenosti?

5) Jeden můj kamarád, kterej tomu rozumí, prohlásil že rpm jsou nejhorší
shit kterej se linuxu přihodil. Tak moc jako on tomu zase nerozumím, ale
vůbec jsem mu neodporoval.
6) Software-Building-HOWTO: 4.4.1 Whats wrong with rpms?

>   To je pěkná blbost ... Proč předem? Když totiž provedete upgrade a Vaše
> zmiňovaná knihovna by byla v KDE2, stejně by byla odstraněna ze systému,
> protože ji KDE3 sebou nenese.

No jěště se na to příště podívám. Díky za podněty, a omlouvám se za svou
výřečnost..
                                        XGH