jde rozchodit KDE3 bez KDE 2?

Středa Červen 19 07:23:18 CEST 2002

On Wed, Jun 19, 2002 at 02:15:15AM +0200, Exghotic wrote:

> Aha, v tom to tedy asi je, na serveru
> ftp.cesnet.cz/MiRRORS/ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0.1/SuSE/i386/7.2
> žádné takové nejsou. Ani fam, ani libstdc++. Nicméně nevylučuji, že si je s
> sebou nese vlastní SuSE. podívám se po nich na kompaktech. Díky za radu.

> No jéje chcete je znát všechny? mohl bych o tom napsat román, ale shrnu to
>
> 1) jak řešit situaci, kdy na sobě závisí dvě rpm vzájemně a tudíž nejde
> nainstalovat ani jedna

rpm -Uvh prvy_balik druhy_balik

> 2) jak řešit situaci, kdy instalovaná rpm koliduje s jinou, ale tu vyžaduje
> další o jejíž funkčnost nechci přijít
> 2a) dobrá, ustoupím a kolidující balíček tedy svolím odstranit, ovšem ouha
> pro odstranění najednou "není nainstalován" - tuhle situaci jsem kdysi
> zažil na vlastní kůži jako cca dvouměsíční linuxák na RH 7.0cz - opravdu
> povzbudivá zkušenost.

zase skusit instalovat viac balikov naraz

> 3) Takže pro každou distribuci a pro každou verzi každé distribuce musí být
> vlastní síť rpmbalíčků? a co když potřebuji dvě různé verze téže knihovny
> pro svou verzi své distribuce? To budu asi potřebovat pro každou z nich

Ak je to nutne existuju tzv compat balicky. Zabezpecia, aby sa v systeme
nachadzali obe verzie.

> vlastní rpm balíček..Ale rpm balíčky nejsou :( - tedy alespoň ne ty, ze
> spodních vrstev závislostí, dodnes jsem nedohledal jistý balíček nutný pro
> program Sodipodi-  Asi se budu muset naučit vytvářet rpm balíčky sám.
>    Zabalím si požadovanou knihovnu, a s ní přebalím i celou navěšenou větev
> programů. Abych mě jistotu, že nebudu mít nějakou inkonzistenci v systému,

Presne na to existuju tie dependecies, ale ked ich nemienite vyuzivat,
tak potom si to musite riesit vo vlastnej rezii. V tom pripade by som
Vam poradil, vsetko prekladat, Mate s tym asi taku istu robotu. Pripadne
si vytvorit vlastnu distribuciu.

> [...]
> budu balíčkovat i ostatním. Svoje balíčy pošlu na internet a když se na ně
> někdo nachytá, nejraději nějaký nováček, tak na něj budu dělat: "Guru,
> guru, jestlipak jsi četl manuálové stránky o rpm balíčcích?"
>
> 4) KDE3, sestává ze nejméně 44 rpm, ale jakou rpmkou mám začít ? která je
> ta nejnezávislejší? mám to odhalit podle jmén? nebo se mám pokoušet
> nainstalovat jeden podruhém a na papírek vedle klávesnice si šmudlat
> pastelkou stromeček závislostí, abych ráno po posledním, čtyřicátém čtvrtém
> rpm balíčku zjistil, že ten nejdůležitejší vlastně nemám? Tohle jste měl na

Ako som uz napisal vsetkymi naraz

> 5) Jeden můj kamarád, kterej tomu rozumí, prohlásil že rpm jsou nejhorší
> shit kterej se linuxu přihodil. Tak moc jako on tomu zase nerozumím, ale
> vůbec jsem mu neodporoval.

Nevyjadroval by som to az tak kvetnato. Myslim si, ze oproti deb to bolo
trosku pozadu. (Pisem bolo, pretoze rpm nepouzivam uz asi tri roky a
neviem ci sa nieco zmenilo.) Osobne pouzivam Debian. Uz by som sa
nevratil. (NoFlame please.)

> 6) Software-Building-HOWTO: 4.4.1 Whats wrong with rpms?

?!