Jak na lokalni sit s vice modemy

Středa Červen 19 07:39:44 CEST 2002

On Wed, Jun 19, 2002 at 12:02:51AM +0200, drapal na email.cz wrote:
> Zdravim,
>
> dekuji za odpoved. Pokusim se formulovat svuj problem sireji. Na
> lokalni siti je vice pocitacu s modemy. Chtel bych, aby se vzdy pri
> pripojeni jednoho pocitace naroutovaly ostatni pres nej a stahly si
> pres nej postu. Zkusil jsem to udelat tak, ze jsem vzdy z pocitace,
> ktery se pripojil poslal urcitou zpravu pres sambu a tuto zpravu jsem
> pak pres sambu na bezicim pocitaci desifroval a spustil nejaky skript,
> to se mi vsak jevi jako nepekne a nebezpecne reseni. Co by jste mi
> poradil?

Zatial som to neskusal ale napadla ma myslienka vyuzit DHCP daemona.

Neviem, ci ta siet heterogenna (asi ano ked pouzivate sambu) a na ake
pocitace su tie modemy pripojene (s akymi systemami).

Ak je tam spon jeden linux (co predpokladam, lebo by ta otazka bola
OffTopic), tak na nom rozbehnut DHCP nastavit, kratke casy obnovovania
konfiguracie (povedzme dve tri minuty) a ked sa niektory pocitac zdvihne
modem, oznami to tomu, serveru. Povedzme cez 'ssh -c prikaz', tym sme
zabezpecili aj autorizaciu. (Nebit ma, nikdy neviem, ktore slovo je
spravne - autentifikacia, autentizacia.) Prekonfiguruje sa DHCP a pri
najblizsej obnove si to jednotlive stanice preberu.

Ak ide o ciste linuxovu siet, bolo by mozne pouzit siet prikazov ssh.
Ale aby to bolo lahsie menezovatelne, tak zase cez jeden server. (ssh na
server a server sa pripoji na ostane stanice, aby sa lahsie pridavali
nove stroje. Tu moze nastat problem, ak jedna zo stanic bude prave pri
zmene vypnuta, nedajboze server.