neplnohodnotne pripojeni do Internetu

Zdenek Marsik admin na gjak.cz
Středa Červen 19 09:28:37 CEST 2002

> nas provider nas pripojil do internetu pres IP adresu 192.168.224.2,
> maska 255.255.255.252, brana 192.168.224.1, s tim, ze preklad IP
adres
> se deje az u nej. Podle mne to neni plnohodnotne pripojeni k
Internetu
> a ja trvam na prideleni jedne venkovni IP adresy. Jake jsou na to
vase
> nazory?

>Pod tím plnohodnotný si můžete představit leccos. Pokud nenabízíte
>na svých počítačích žádné služby ven, musí vám to stačit. Jinak ne.
>Záleží na smlouvě, zřejmě i na ceně.

Protoze mi na tom velmi zalezi, tak posilam do konf. smlouvu, snad me
nebudete za to pranyrovat. Nevim, zda se nejedna o poruseni teto
smlouvy, o pripojeni pres vyhrazenou IP adresu pro intranety
192.168.224.2 zde nebyla rec. Ja jsem samozrejme ocekaval jednu
venkovni IP adresu.
Bohuzel jsem ja tuto smlouvu nepodepisoval, s KPNQuest bych to ted
rozhodne nepodepsal -:(((
Samozrejme jsou problemy jak to tu nekdo popisoval FTP, ICQ, firewall
jsem musel vypnout,  ...
Mame pripojeni do Internetu pres LINUX RH 7.2, dve sitove karty,
bezi/nabizime tyto sluzby:

1. Web apache
2. sendmail (preposilani na novell pro emailovych 770 uctu)
3. Proxy squid
4. Firewall+maskarada
5. Vybirani emailu pres pop3s
6. MySQL+PHP
7. NTP server se stratum 2

------- smlouva o pripojeni k Intrenetu ------------
Smlouva o připojení k Internetu
číslo: 2002-0506

UH-... s.r.o.

se sídlem: Partyzánů 2174, ...

Bankovní spojení: Komerční Banka a.s.

číslo účtu: 19-4985810287/0100

IČO: 25541083

DIČ: 338-25591013

Zastoupená: Ing. Radkem ..., jednatelem společnosti

jako dodavatel

Gymnázium J. Á. Komenského v ...

se sídlem: ...

Bankovní spojení ….

číslo účtu: ….

IČO: ….

DIČ: ….

Zastoupená: RNDr. Karlem ..., ředitelem školy

jako uživatel

se dohodli na uzavření této smlouvy:

Článek 1
Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je zajištění připojení k Internetu prostřednictvím
sítě UH-NET v kvalitě a za podmínek uvedených v Článku 5 této smlouvy.
Tyto služby jsou blíže specifikovány v Příloze 1. Síť
UH-NET je provozována společností UH-NET s.r.o. (správce sítě a
provozovatel uzlu Internetu). Připojení k Internetu je zajištěno
prostřednictvím sítě KPNQwest, kterou v České republice provozuje
společnost KPNQwest Czechia s.r.o. (viz http://www.kpnqwest.cz).

Dodavatel se zavazuje poskytovat uživateli služby specifikované v
odst. 1) za podmínek stanovených touto smlouvou.

Uživatel se zavazuje zaplatit dodavateli sjednanou cenu za služby
uvedené v odst. 1), za podmínek stanovených touto smlouvou a umožnit
na střeše budovy umístění přístupových antén a instalaci zařízení
nutných k provozu radiové sítě .

Uživatel se zavazuje, že umožní přístup do sítě UH-NET pouze svým
zaměstnancům a všem studentům a bude registrovat všechny osoby, které
měly nebo mají z jeho zařízení do sítě UH-NET přístup. Uživatel
neumožní přístup do sítě UH-NET třetím osobám prostřednictvím
vyhrazeného rozhraní. Porušení této povinnosti může být důvodem k
okamžitému vypovězení smlouvy ze strany dodavatele bez nároku na
náhradu škody a bez nároku vrácení již zaplacených poplatků za
poskytované služby.

Článek 2
Cena
Ceny za plnění dle této smlouvy jsou sjednány takto:

Cena za zřízení připojení do sítě UH-NET podle této smlouvy (dále
aktivační poplatek), je jednorázovou cenou. Cena této služby je blíže
specifikována v Příloze 1.

Měsíční cena za připojení k Internetu je stanovena podle typu
připojení a počtu připojovacích portů. Cena této služby je blíže
specifikována v Příloze 1.

Všechny výše uvedené ceny jsou uvedeny bez DPH, která bude účtována
podle platných daňových zákonů.

Ceny za služby dle této smlouvy se mohou změnit jen mimořádně a to
bud' z důvodu nepředvídaných okolností, které by prokazatelně
způsobily podstatný nárůst nákladů dodavatele, anebo z důvodu, že
oficiální meziroční míra inflace v ČR převýší 10%. Rozhodným datem pro
posuzování meziroční inflace je měsíc, ve kterém tato smlouva
vstoupila v platnost. Každá změna ceny za poskytované služby dle této
smlouvy bude předmětem jednání mezi dodavatelem a uživatelem a musí
být řešena formou písemného dodatku k této smlouvě.

Článek 3
Platební podmínky:
Cena za zřízení přístupu do sítě UH-NET je jednorázovou cenou, která
je splatná na základě faktury dodavatele, vystavené po podpisu této
smlouvy.

Měsíční cena za přístup do sítě Internet (ČI. 2, odst. 1b) bude
uživatelem placena měsíčně zpětně, počínaje následujícím dnem po dni
předání připojovacích portů do užívání uživateli. Dnem předání
připojovacího portu uživateli se rozumí den podpisu předávacího
protokolu oběma stranami.

Měsíční cena za poskytované služby bude uživatelem placena vždy za
kalendářní měsíc na základě faktury vystavené dodavatelem.

Všechny faktury jsou splatné do 10 dnů ode dne jejich vystavení.
Všechny platby budou placeny na účet dodavatele uvedený v záhlaví této
smlouvy.

Článek 4
Termíny plnění
Dodavatel se zavazuje předat uživateli přípojku dle předmětu této
smlouvy v rozsahu dle Přílohy č. 1 této smlouvy nejpozději do 1 měsíce
ode dne podepsání této smlouvy oběma smluvními stranami.

O předání každé přípojky do užívání uživatele bude vyhotoven
oboustranně podepsaný protokol, zpracovaný na základě funkčních
zkoušek připojení. Den podpisu každého protokolu poslední ze smluvních
stran je dnem předání dané přípojky uživateli.

Pokud termín změny parametrů nebude stanoven jinak, dodavatel se
zavazuje provést změnu parametrů přípojky do jednoho měsíce ode dne,
kdy nabyla účinnost příslušná změna Přílohy č.1.

Článek 5
Podmínky provozu a údržby
Dodavatel odpovídá za kvalitní bezporuchový provoz, kontrolu a údržbu
svého technického zařízení určeného k zajištění předmětu této smlouvy
pro uživatele. Dodavatel neodpovídá za vznik poruch, závad nebo
nefunkčností v provozu přípojky v případech, že k těmto stavům došlo
následkem neodborného nebo neoprávněného zacházení uživatelem nebo
jinými osobami v objektech užívaných uživatelem. Jinou osobou se
rozumí osoba, která nepatří mezi zaměstnance (pracovníky) uživatele
ani dodavatele, ani není ve smluvním vztahu s dodavatelem z hlediska
servisu či oprav zařízení. Pokud tímto způsobem dojde k poškození
zařízení, je uživatel povinen uhradit dodavateli náhradu vzniklých
škod na zařízení dodavatele.

Pověřený zástupce uživatele bude hlásit všechny případné poruchy,
problémy a nedostatky, které se projeví snížením kvality poskytovaných
služeb dle předmětu této smlouvy, telefonem nebo faxem
na pracoviště Dohledu sítě na telefonní čísla v následujícím pořadí:
0633-639800, 0602-719323, 0777-719343, nebo fax: 0633-638035 a e-mail
info na uh-net.cz.

Případnou změnu těchto telefonních čísel je dodavatel povinen oznámit
uživateli písemně, nejpozději
7 dnů před jejím uskutečněním.

Povinnosti dodavatele vyplývající z této smlouvy:

Zajišťovat soustavný dohled nad provozuschopností všech přípojek
uživatele, realizovanými přes síť UH-NET na základě této smlouvy po
dobu 24 hodin denně 7 dní v týdnu, celý rok.

Provádět nastavení optimálních cest a parametrů páteřní sítě tak, aby
byly vytvářeny optimální podmínky pro poskytování služeb uživateli
zajišťující minimální propustnost danou tabulkou č. 1 přílohy č. 1.

Při poruše přípojky odstranit tuto poruchu do konce následujícího
pracovního dne od jejího zjištění nebo nahlášení nebo do 24 hodin od
jejího začátku za příplatek k měsíční ceně za poskytované služby –
tzv. nadstandardní servis uvedený v příloze č 1 této smlouvy.

Za poruchu na přípojce ve smyslu této smlouvy se považuje taková
porucha na zařízení, která způsobí přerušení přístupu do sítě KPNQwest
přes síť UH-NET nebo pokles datové propustnosti pod smluvenou hodnotu.

Za začátek poruchy je považován okamžik jejího nahlášení uživatelem na
výše uvedené pracoviště, nebo okamžik zjištění poruchy operátorem
Dohledu sítě UH-NET (dále jen "operátorem"), podle toho, co nastane
dříve.

Za konec poruchy je považován okamžik obnovení připojení do sítě
UH-NET
s odpovídající propustností. Konec poruchy bude oznámen uživateli
telefonicky na číslo, určené uživatelem pro účely běžného technického
styku. Pokud je to možné, provede obsluha uživatele v součinnosti s
operátorem zkoušku funkčnosti přípojky.

Přerušení napájení jakéhokoli zařízení sítě UH-NET, umístěného v
objektu užívaném uživatelem, není považováno za poruchu ve smyslu této
smlouvy. Pokud uživatel nezajistí pro účely servisního zásahu na
zařízení sítě UH-NET zpřístupnění všech prostor a místností svého
objektu, kde se zařízení nachází, čas, který servisní pracovník
(skupina) dodavatele ztratí čekáním na zpřístupnění těchto prostor se
nezapočítává do doby trvání závady. Pokud z důvodu nepřístupnosti
objektu pro servisní zásah vzniknou dodavateli výdaje (kupříkladu
nutností opakování výjezdu k opravě), dodavatel má právo požadovat
náhradu výdajů od uživatele. Pro zamezení problémů, vzniklých při
nesouladu pracovního režimu uživatele se servisními podmínkami
dodavatele, může být dohodou mezi uživatelem a dodavatelem stanoven
Provozní řád uzavřené uživatelské skupiny uživatele, ve kterém budou
pro každý objekt uživatele se zařízením sítě UH-NET stanoveny základní
údaje pro běžný technický styk (odpovědná osoba, její adresa,
telefonní číslo a pod.), i ujednání o postupu opravy v případě vzniku
poruchy na přípojce v mimopracovní době.

Obdrží-li provozovatel sítě UH-NET stížnost od některého provozovatele
jiné počítačové sítě, počítačového systému nebo informačního systému
dostupného přes síť UH-NET na to,
že uživatel porušil pravidla tímto provozovatelem vyhlášená, má právo
požadovat od uživatele zjednání nápravy. Považuje-li dodavatel
stížnost za závažnou a naléhavou, má právo přerušit poskytování služeb
uživateli po předchozím telefonickém sdělení této skutečnosti. V
takovém případě dodavatel obnoví poskytování služeb, jakmile se
přesvědčí, že uživatel přijal opatření postačující k vyřešení
stížnosti. Poplatky uhrazené uživatelem za dobu pozastavení služeb se
nevracejí. V případě, že uživatel tato opatření ke zjednání nápravy
nepřijme do 10 kalendářních dnů ode dne přerušení poskytování služeb,
bude toto považováno za hrubé porušení smlouvy opravňující dodavatele
k jejímu okamžitému vypovězení.

Uživatel předá dodavateli seznam kontaktů na osoby zmocněné k
vyřizování běžných provozních a technických záležitostí a hlášení
poruch.

Článek 6
Platnost a účinnost smlouvy
Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma
stranami.

Smlouva se uzavírá na dobu určitou v délce trvání 12 měsíců. Pokud
nedojde k datu ukončení trvání smlouvy k jejímu vypovězení, prodlužuje
se délka trvání smlouvy vždy o dalších 6 měsíců.

Smlouva může být vypovězena kteroukoli smluvní stranou. Výpovědní
lhůta činí 3 měsíce.

V případě, že uživatel vypoví smlouvu řádnou výpovědí tak, že doba
trvání smluvního vztahu bude kratší než 12 měsíců, vznikne dodavateli
nárok na uplatnění jednorázového deaktivačního poplatku ve výši
10.000,- Kč za každou přípojku, realizovanou pomocí bezdrátové
technologie. Jednorázový deaktivační poplatek je formou ochrany
relativně vysokých investičních nákladů dodavatele na vybudování
bezdrátových komunikačních kanálů. Pokud uživatel vypoví smlouvu
řádnou výpovědí tak, že doba trvání smluvního vztahu bude delší než 12
měsíců, dodavateli nárok na zaplacení deaktivačního poplatku nevzniká.
Deaktivační poplatek se nevztahuje na přípojky, zřízené pomocí
metalických vedení.

Smluvní strany se dohodly, že výpověď musí mít písemnou formu a
výpovědní doba počíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po
měsíci doručení písemné výpovědi druhé straně.

Na doručení písemností a Ihůty s nimi spojené se použijí přiměřeně
ustanovení občanského soudního řádu, včetně ustanovení o náhradním
doručení.

Opakované neplnění dohodnutých platebních podmínek podle této smlouvy
uživatelem řádně a včas, je považováno za podstatné porušení této
smlouvy. Jestliže uživatel ani po předchozí prokazatelné upomínce
neplní smluvní povinnost podle této smlouvy, je dodavatel oprávněn
tuto smlouvu vypovědět s účinností ode dne následujícího po marném
uplynutí lhůty v upomínce uvedené. Naplněním tohoto ustanovení
nezaniká uživateli povinnost uhradit dodavateli dlužné částky za již
poskytnutou službu a případně i škodu vzniklou nedodržením smluvních
podmínek.

Smlouvu je možné vypovědět taktéž vzájemnou dohodou obou stran.

Smlouvu je možné nahradit po vzájemné dohodě obou stran novou smlouvou
upravující vztahy pro připojení k jinému poskytovateli služeb sítě
Internet, například k síti CESNET 2.

Článek 7
Úrok z prodlení a smluvní pokuty
V případě, že uživatel nedodrží termín splatnosti vystaveného
vyúčtování dle smlouvy, vznikne dodavateli nárok na uplatnění úroku z
prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

V případě, že dodavatel nesplní povinnost stanovenou v Článku 5, odst.
4c) a neodstraní poruchu na přípojce ve stanoveném limitu (vyjma
poruch vzniklých přerušením dodávky elektrické energie v místě
ukončení přípojky uživatele a poruch vzniklých způsobem uvedeným v
Článku 5 odst.1), vznikne uživateli nárok na uplatnění smluvní pokuty
ve výši 1/240 měsíční ceny služby, neposkytnuté vlivem závady a to za
každou i započatou hodinu prodlení dodavatele.

Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody, snížený
o výši smluvní pokuty.

Pro úhradu vzniklé smluvní pokuty se sjednává splatnost 21
kalendářních dnů, která počíná běžet ode dne doručení nároku na adresu
povinné strany.

Článek 8
Zvláštní ustanovení
Dodavatel se zavazuje, že nezneužije data, přenášená uživatelem přes
síť UH-NET, ani je neposkytne třetí osobě. Za zneužití dat se považuje
již i pokus o jejich dekódování bez souhlasu uživatele.

Uživatel bere na vědomí, že sítě Internet a UH-NET jsou sítěmi
veřejnými. Zajištění bezpečnosti přenášených dat nebo vlastních
privátních sítí je záležitostí uživatele.

Uživatel bere na vědomí, že dodavatel bude pro svoji potřebu
zpracovávat statistiky přenášených objemů dat a jejich zdroje a cíle
doručení. Dodavatel se zavazuje, že bez souhlasu uživatele nezveřejní
ani neposkytne třetí osobě statistické údaje, týkající se provozu
uživatele.

Uživatel je povinen zajistit souhlas majitele objektu, do kterého bude
zřízena přípojka, s umístěním zařízení sítě UH-NET v tomto objektu.
Dodavatel je povinen zajistit projektovou dokumentaci přípojky, nebo
jiný nutný podklad pro jednání s majitelem objektu.

Jestliže vyšší moc omezí trvání nebo rozsah poskytované služby podle
čl. 1 této smlouvy, budou obě strany zproštěny příslušných závazků na
dobu trvání tohoto zásahu vyšší moci. Vyšší mocí se pro účely této
smlouvy rozumí mimořádná, objektivně neodvratitelná okolnost, které
nemůže být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze
rozumně požadovat za daných podmínek konkrétního případu (§ 374
Obchod. zákoníku).

Obě strany se zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného
odkladu na vzniklé okolnosti vylučující odpovědnost bránící řádnému
plnění smlouvy. Obě strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k
odvrácení a překonání okolností vylučujících odpovědnost.

Dodavatel je oprávněn plnit své povinnosti podle této smlouvy
prostřednictvím subdodavatelů, přitom však nese stejnou odpovědnost
jako kdyby plnil sám.

Obě strany budou vykládat tuto smlouvu v dobré víře. Pokud by platnost
některého ustanovení této smlouvy byla omezena zákonem, smluvní strany
budou jednat tak, jako by ostatní ustanovení zůstala v platnosti a
dotyčné ustanovení bylo nahrazeno takovým, které bude v souladu s
platným právem a bude vytvářet podmínky pro plnění smlouvy.

Podmínky dohodnuté v této smlouvě se považují ve smyslu § 271
Obchodního zákoníku za důvěrné.

Smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každé má platnost
originálu. Každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení této
smlouvy.

Tuto smlouvu lze měnit pouze formou písemných, oboustranně podepsaných
dodatků. Tím není dotčeno ustanovení Článku 5 odst. 2).

Tato smlouva obsahuje jednu přílohu (Příloha č.1), která je její
nedílnou součástí.

V Uherském Brodě, dne 10. května 2002

Za UH-NET s.r.o. Za Gymnázium J.Á. Komenského v Uh. Brodě

……………………………………. …………………………………….

Ing. Radek Švenda RNDr. Karel Radil

Příloha č.1
ke smlouvě o připojení k Internetu číslo: 2002-0430 uzavřené v mezi
smluvními stranami:

Dodavatel: UH-NET s.r.o.

Uživatel: Gymnázium J. Á. Komenského v Uherském Brodě

A. Charakteristika poskytovaných služeb sítě UH-NET
Sít' UH-NET umožňuje uživateli využívání internetových služeb v
souladu s ustanoveními této smlouvy a se všeobecnými podmínkami služeb
sítě UH-NET, platnými v době uzavření této smlouvy. Síť UH-NET je
provozovaná nepřetržitě (24 hodin denně, 7 dní v týdnu, během celého
roku).

Přehled všech přípojek uživatele, jež nesou pracovní názvy podle
lokalit koncových bodů sítě, je uveden v Tabulce č.1. Ostatní
parametry jsou stanoveny "Technickou specifikací přípojky", která je
přiložena ke každému předávacímu protokolu přípojky. Kopie
"Technických specifikací" všech přípojek jsou uloženy na pracovišti
Dohledu sítě UH-NET.

Přípojky do sítě UH-NET (t.j. datové spoje mezi uzlem a požadovanou
lokalitou uživatele) jsou provedeny jako mikrovlnné datové spoje, nebo
jiné digitální synchronní spoje s přenosovou rychlostí dle Tabulky
č.1. Tyto spoje jsou zajištěny dodavatelem a jsou uživatelem užívány
podle podmínek této smlouvy.

Dodavatel na své náklady zajistí měření signálu v lokalitě uživatele.

Dodavatel zajistí instalaci anténního systému pro mikrovlnný datový
spoj. Náklady na zřízení anténního systému nese uživatel.

Dodavatel na své náklady zajistí instalaci a konfiguraci radiového
modemu. Dodavatel rovněž na své náklady dodá radiový modem který
zůstává jeho majetkem.

Dodavatel zajistí případnou instalaci UTP kabeláže mezi portem
radiového modemu a zařízením uživatele (server, router, switch, hub,
případně samostatný počítač). Náklady na zřízení kabeláže nese
uživatel.

Všechny přípojky jsou připojeny do sítě UH-NET trvale s časově
neomezeným provozem ON-LINE (24 hodin denně, 7 dní v týdnu, během
celého roku).

Dodavatel zaručuje, že datová propustnost mezi uzlem a zařízením v
lokalitě uživatele a datová propustnost do sítě Internet, neklesne pod
hodnoty uvedené v Tabulce č.1. Při případném zjišťování datové
propustnosti přípojky je nutno vzít do úvahy, že veškerá binární
informace, která se nachází v datagramu IP, je považována za data
(t.j. i adresové a servisní části rámců vyšších vrstev).

V případě prokazatelně neoprávněné reklamace parametrů přípojky
vznikne dodavateli nárok na náhradu případných výdajů, způsobených
neúčelným servisním zásahem nebo měřením parametrů.

Dodavatel se zavazuje neprovádět monitorování dat uživatele kromě
statistických údajů a standardních zpráv sítě. Zároveň se zavazuje
neposkytovat žádné informace o přípojkách, okruzích či statistických
údajích třetí straně.

Dodavatel bude pravidelně zhotovovat statistiky objemů přenášených dat
na všech přípojkách uživatele. A tyto statistiky uživateli zpřístupní.

B. Přehled přípojek

Tabulka č.1
Číslo
 Přípojka
 Identifikace
 Min. datová propustnost UH-NET
 Min. datová propustnost Internet
 Rozhraní přípojky
 Technologie přípojky

1.
 Gymnázium NB
 jakub.ub
 256 kbit/s
 256 kbit/s
 Ethernet
 Podporovaná 1 MAC adresa

2.

3.

C. Ceny služeb
Tabulka č.2
Číslo
 Služba
 Identifikace
 Aktivační poplatek (Kč)
 Měsíční
poplatek (Kč)

1.
 Pronájem radiového zařízení a jeho servis a údržba přípojky
 jakub.sa
 -
 1.000,-

2.
 Připojení k Internetu vyhrazenou a ne-sdílenou rychlostí 256 kbit/s
(vyjma červenec a srpen)
 jakub.inet
 -
 10.000,-

3.
 Připojení k Internetu vyhrazenou a ne-sdílenou rychlostí 128 kbit/s v
červenci a srpnu
 jakub.inet
 -
 7.000,-

 Celkem Kč bez DPH vyjma červenec a srpen:
 -
 11.000,-

 Celkem Kč bez DPH v červenci a srpnu:
 -
 8.000,-

D. Seznam zařízení dodavatele umístěných u uživatele
Tabulka č.3
Číslo
 Umístění
 Typ
 Výrobní číslo
 MAC adresa

1.
 BreezeNet PRO PRO.11
 SA10

2.

3.

Tato příloha je nedílnou součástí výše uvedené smlouvy o připojení k
síti Internet. Příloha je vyhotovena ve dvou výtiscích, každá strana
obdrží jeden výtisk.

V Uherském Brodě, dne 10. května 2002

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.