jde rozchodit KDE3 bez KDE 2?

Jarda j_p na centrum.cz
Středa Červen 19 09:28:23 CEST 2002

Dobry den!

> 1) jak řešit situaci, kdy na sobě závisí dvě rpm vzájemně a tudíž nejde
> nainstalovat ani jedna

rpm -i (nebo -U) packageA.rpm packageB.rpm

> 4) KDE3, sestává ze nejméně 44 rpm...

Skutecne???

, ale jakou rpmkou mám začít ? která je
> ta nejnezávislejší? mám to odhalit podle jmén? nebo se mám pokoušet
> nainstalovat jeden podruhém a na papírek vedle klávesnice si šmudlat
> pastelkou stromeček závislostí, abych ráno po posledním, čtyřicátém
čtvrtém
> rpm balíčku zjistil, že ten nejdůležitejší vlastně nemám? Tohle jste měl
na
> mysli, když jste mluvil o lenosti?

Ja nevim, ale snad vzdy, kdyz jsem si KDE upgradoval, to proslo bez vetsich
problemu. Je treba, aby to bylo sestaveno pro tu moji konkretni distribuci
(vcetne verze),
jinak lze ocekavat potize. Osobne doporucuji se zbavit pokud mozno vsech
*-devel
balicku, pokud neminis programovat s pouzitim dane knihovny nebo kompilovat
si
nejake balicky sam. Potom bych udelal upgrade qt a kde balicku - vcetne
arts. Pokud
budou nejake nevyresene zavislosti, snazil bych se je vyresit pomoci souboru
dodavanych
s tim KDE upgradem. Nekdy je potreba jich instalovat vic najednou, na
prikazovou radku
je mozne jich napsat treba 20 najednou - v tom nevidim problem. Pokud nevim,
po jakem
balicku mam sahnout pro vyreseni zavislosti, zkusim hledat na rpmfind.net.
Na celou noc to
nebude, to jsem si skoro jisty.

> 5) Jeden můj kamarád, kterej tomu rozumí, prohlásil že rpm jsou nejhorší
> shit kterej se linuxu přihodil. Tak moc jako on tomu zase nerozumím, ale
> vůbec jsem mu neodporoval.

Nikdo ho rpm pouzivat nenuti, muze jet na Debianu, Slackware apod. Jestli se
nekomu
zda rpm slabe, muze prilozit ruku k dilu a neco s tim udelat. BTW SuSE ma
Yast(2),
ktery by mozna take mohl pomoci, ale ja SuSE neznam, takze si nejsem jisty.

Jarda Pachola