zshrc a farebny prompt

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Červen 20 12:58:28 CEST 2002

Heyaaa!!!

hral som sa s premennymi PS1 a RPS1 a uspesne pouzivam taketo nastavenie
.zshrc:
PS1="%n@%m:%~ %#
RPS1='< %*'

vsetko funguje ako ma, teda hlavne doplnovanie (o to mi teraz ide), ked
vsak pridam do promptu farby (osobne som pouzival bash s nastavenim:
PS1='\[\033[1;34m\]\u@\h\[\033[0;36m\]:\[\033[47m\033[0;32m\]\w\[\033[0m\]
 \[\033[1;30m\]\t\[\033[0m\] \$ ' - teda obycajny uzivatel mal modry prompt
a pre roota som to mal podobne, ale prompt bol zlty ...

teraz som sa rozhodol urobit nieco podobne aj v zsh, ale po pridani
nasl. riadkov do .zshrc:

fg_black="$(echo -n '\e[0;30m')"
fg_green="$(echo -n '\e[0;32m')"
fg_brown="$(echo -n '\e[0;33m')"
fg_cyan="$(echo -n '\e[0;36m')"
fg_grey="$(echo -n '\e[0;37m')"
fg_dark_grey="$(echo -n '\e[1;30m')"
fg_blue="$(echo -n '\e[1;34m')"
fg_white="$(echo -n '\e[1;37m')"

PS1="${fg_blue}%n@%m${fg_cyan}:${fg_green}%~ ${fg_dark_grey}%* ${fg_grey}%# "

mi nefunguje spravne doplnovanie po stlaceni [TAB] - text skoci o zopar
pozicii tabelatora dalej a nas5 to uz nejde (pri editovani riadku) ...
kde je chyba? ako to vyriesit inac???

predpokladam, ze to sposobuje to echo ... pozeral som aj rozne temy pre
zsh, ale tie maju take "divoke" PS1, ze sa v tom nevyznam a
prekonvertovat to moje nastavenie z bashrc sa mi zatial nepodarilo ;-(

v .zshrc mam aj:
autoload -U promptinit
promptinit

a skusal som aj
prompt -l
Currently available prompt themes:
adam1 adam2 bart bigfade clint elite elite2 fade fire off oliver redhat
suse walters zefram

a kazdu jednu temu, tam su vsak PS1 definovane napr. takto:
vela ;-)))

cital som manualy, hladal som na internete, ale k nicomu som nedospel
... kto mi pomoze? staci mi doplnit retazec PS1=.... ;-)))

dakujem

P.S. skusal som aj .zshrc uverejneny v clanku na root.cz

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE