vlastni jadro (Re: Sitova karta rtl8139A)

David Trcka trcka na poda.cz
Sobota Červen 22 00:30:44 CEST 2002

On Fri, 21 Jun 2002, Jaroslav Mikulik wrote:

> Pokud se ptate takto tak ANO. Jadro optimalizovane pro konkretni pocitac
> je bezesporu lepsi nez jadro obecne...

Jenze taky zalezi na tom, KDO to jadro udela.

Vysvetlim vam, o co se snazim nebo nesnazim. Ja se nesnazim vam namluvit,
ze vase jadro je nutne horsi nez distribucni. Situace je spis takova, ze
vy tady prednesete nazor, ze kdyz si proste nekdo prelozi svoje jadro
misto distribucniho, tak ziska hromadu vykonu, hromadu pameti a super
jadro, zatimco to distribucni byl v podstate jenom takovy bazmek, aby se
vubec nejak rozjel pocitac a dalo se na nem to vlastni jadro prelozit. Pak
si to precte nejaky newbie (bez urazky) a nasledne se to tady hemzi dotazy
typu "prelozil jsem si jadro a ono mi to nenabootuje, protoze cannot mount
root filesystem" (extremni priklad). Jinemu to treba jede a ten si pak
mysli, jaky ze to nema super vyladeny system.

Takze nenapadam to, ze si (z nejakeho duvodu) delate vlastni jadro, ale
to, jakym zpusobem je to prezentovano. IMHO to melo byt nejak jako "delam
si vlastni jadro tak, ze beru distribucni zdrojaky, odstranim patche,
ktere me zlobi (protoze tomu rozumim a umim si je najit), pridam patche,
ktere tam potrebuju, a vysledek testuju tak a tak", coz jste sice nejak
rekl, ale pacil jsem to z vas pres 5 mailu.

> Tak proc se tu hadame kdyz mame de-facto stejne nazory jen je jinak
> vyjadrujeme?

Protoze bagr ;)

Proste jsme se chvili hledali. Se stane.

> Ukaztemi takove jadro pro Debian 2.2 (pouzivam tuto distribuci protoze
> se mi libi nejvic).

Volbou distribuce uzivate jak jeji vyhody, tak jeji nevyhody, do toho vam
nikdo kecat nehodla.

> Pokud, ale tvrdite ze jadro, ve kterem neni napr. (to napr. bych
> zduraznil) podpora pro IDE VIA pobezi lip nez moje, ktere je mensi a
> podporu IDE VIA ma a hlavne pobezi to na desce s VIA sadou, jste demagog
> ;-).

Tady vam to vratim s tim nepozornym ctenim. Ja jsem nerekl, ze jadro
zhorsite tim, ze k nemu neco pridate, ja jsem rekl, ze jej _pravdepodobne_
zhorsite tim, kdyz z nej neco (=nejake patche) uberete.
Polemizovat by se dalo rovnez o zmene vykonu v souvislosti s velikosti
jadra samotneho.

> ... POKUD TO NECHAPETE JE ZBYTECNE ABYCHOM SE O TOM DALE BAVILI.

Zaseknuty shift je dabelska vec, proti tomu se ani neda argumentovat :)

> Je to stejne jako tvrdit, ze kazde auto musi mit ventily serizene presne
> stejne jako vsechna ostatni, nebo ze auto, ktere bude jezdit na jiny
> benzin (napr. evropske benziny se lisi od japonskych) a bude stejne
> serizeno bude mit stejny, ne-li lepsi vykon nez auto, serizene na
> konkretni benzin na konkretni nadmorskou vysku apod.

(A ja jsem pry demagog ;)
Sakris, jako bych tohle uz nekde cetl. Zeby tady? A jak znela odpoved?
Tusim nejak jako: Kdezto vy chcete zase tvrdit, ze kdyz si nekdo koupi
auto, tak jako prvni vec po prijezdu do garaze otevre kapotu a zacne
serizovat motor, brzdy a podvozek, protoze ten vyrobce absolutne nemohl
vedet, jaky styl jizdy mu vyhovuje a po jakych silnicich bude jezdit a
ze jezdi pro benzin do Polska.

- --
David Trcka, network administrator
PODA s.r.o. - Internet Service Provider