pocet adresarov

Martin Cizek cizek na cmc.hopto.org
Pondělí Červen 24 01:08:33 CEST 2002

Dne ne 23. červen 2002 17:23 Marcel Kopecky napsal(a):

> zdravim,
> da sa nejko obmedzit priamo na ext2 filesysteme pocet adresarov pre
> uzivatela.

Filesystem jako takovy takovou ficuru nema. A pokud vim, tento problem nepujde
vyresit ani jakousi quotou.

> priklad:
> user by mal adresar ~/www a chcem aby si v nom mohol vytvorit maximalne
> napriklad 5 adresarov.
> ako na to?
> myslim ,ze by mi dost pomohlo aj riesenie cez nejaky modul ftp (proftpd).

Vase moznosti jsou bud v prevenci nebo kontrole s represi. Prevence -
osetrit vsechny moznosti, kterymi uzivatel muze podadresare vytvorit, tzn.
asi jen ten ftp pristup. To muzete udelat treba tak,  ze home dir bude mit pro
uzivatele prava pouze r,x, aby nemohl nic vytvaret a tvoreni poddomen vyresite
pres webove rozhrani (ktere bude vytvaret ony adresare).
Represe by spocivala v pravidelnych kontrolach treba cronem, ktery by pri
porusovani pravidel poslal uzivateli mejla a pri setrvani stavu ho poslal
Vam:)
Jinak takovy o takovem FTP modulu nevim, nicmene by podle me nebylo
tak tezke jej vytvorit.

> dakujem za kazdy navrh.

Neni zac
S pozdravem Martin Cizek