pocet adresarov

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červen 24 15:53:34 CEST 2002

On Mon, 24 Jun 2002, Martin Cizek wrote:

> Je:) pthready nepouziva. S tim 'pouze jednim filesystemem' jsem mel namysli
> spise to,ze neni treba nejak slozite udrzovat konzistenci udaju mezi sessnami.
> Na tom zamykani bych nevidel nic masivniho. Pred kritickou sekci-pocitanim

No, zase se na druhou stranu neda rict, ze je SysV IPC buhvijak
lightweight ;)
Je na uvazeni toho, kdo to potrebuje, jestli ocekava takovou zatez
systemu, ze by to zamykani mohlo byt zdrzenim. Ale asi ne ;)

> inodu jedna semop,po vytvoreni adresare odblokovani. Co je navic v tomto
> pripade opravdu ocenitelne, je to, ze prostredky ke sdileni jsou ruzne
> adresare, coz je jak delane pro vyuziti funkce ftok(SysV) k ziskani klice pro
> jednotlive adresare.

No, to je trosku diskutabilni vyhoda, protoze v pripade, ze se zavola
ftok() na neexistujici filename, tak mi toho ftok() prilis pekneho, co by
se dalo vyzuit nepovi. ;) Takze to chce bud zakykat nadrazeny adresar, coz
neni zrovna dvakrat efektivni (v pripade, ze predpokladame masivni
vytvareni adresaru, jinak je to samozrejme jedno), a nebo misto ftok()
pouzivat neco sveho (coz je myslim vyhoda takrka vzdy, ftok() neni zrovna
dvakrat idealni - uz jenom proto, ze pro dva ruzne soubory na ruznych
fyzickych zarizeni muze vyjit stejne, protoze mam pocit, ze je
zohlednovano pouze a jen inode, nikoliv cislo device).

--
JiKos.