pocet adresarov

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červen 24 01:11:20 CEST 2002

On Mon, 24 Jun 2002, Martin Cizek wrote:

> (aby nebyl uplne jednoucelovy) je to prace zhruba na den, max. dva.
> S tim, ze ftp musi byt pro uz. jedina moznost vytvareni tech adresaru mate
> samozrejme pravdu.
> Co se tyce synchronizace mezi seancemi - filesystem je pouze jeden, takze
> zde bych problem nevidel. V novem modulu se akorat implementuje cmd_mkd,
> ktery pred vytvorenim podadresare v hlidanem adresari spocita soucasny
> pocet adresaru a bud vrati chybu nebo proftpd preda rizeni puvodnimu
> handleru.

Neni toto nahodou ucebnicovy pripad race condition? Samozrejme, pokud
kolem toho mate na mysli nejake masivni zamykani (pravdepodobne pomoci
SysV semaforu, kdyz se jedna o separatni procesy (nebo proftpd pouziva
pthready?))

Procesy: A, B

1. A zada vytvoreni adresare
2. B zada vytvoreni adresare
3. A pocita inody obsazene adresari
4. B pocita inody obsazene adresari
5. oba spocitaji, ze je mozne jeste jeden pridat
6. pridaji ho, mame o jeden adresar vic, nez je povoleno

Procesu muze byt samozrejme vic -> o vice adresaru se prekroci limit.

Ale pravdepobone jsem jen neco prehledl, za coz se omlouvam.

--
JiKos.