Sendmail a Outlook Express 6.0 - OT

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Červen 24 12:39:40 CEST 2002

> Jeden zakaznik presel (i s celou firmou) na Outlook Express 6.0 a
ted ma
> trable s postou kterou odesila pres nas server se Sendmailem.
(Konkretne,
> pokud ma v polozce "Informace o uzivateli" u nastaveni uctu napr.
ceske
> znaky, ci tecku nebo cosi podobneho.

zrejme se jedna o letity problem MS OE. Pokud jsou v adresari nevhodne
znaky v jmene, prijmeni ci titulu uzivatele (carka a strednik urcite -
tecku
jsem nezkousel ta snad  by mela byt OK), pak OE v SMTP komunikaci
posle v RCPT TO (pripadne i MAIL FROM) misto email adresy prijemce
navic jeste ten nesmysl z adresare. Mail server to logicky musi
odmitnout.
Chyba je na strane Outlooku.

Zakerne je to o to vic, ze pokud je OE nastaven, tak aby doplnoval
adresar (implicitni volba)  pri ReplyTo, pak se chybne polozky v
adresari vytvareji automaticky (pokud v From: hlavicce byly znaky jako
carka
 atd uprostred jmena)

> Tak se jenom ptam  - vedel byste nekdo jake zaplaty (konkretne) je
potreba
> nasypat do toho OE aby se zacal chovat korektne ?

> (Jinak mu to snad nezduvodnim).

Podle prislusnych RFC (2821 strana 16) by v RCPT TO mela byt jen ta
emailova adresa
obalena spicatymi zavorkami (plna definice samozrejme povoluje jeste
forward-path ale to je nepouzivana a nedoporucovana zalezitost) plus
pripadne patrametry. Jmeno uzivatele v tech spicatych zavorkach nema
co delat

D. Toman