NFS root & diskless - II kolo (delsi)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Červen 24 16:00:46 CEST 2002

Diky vsem za pomoc. Jsem o neco dal, ale porad to jeste neni ono.
Veskere dalsi namety vitany.

a) parametry jadra - predava se jen 127 znaku. Je to problem jadra
nebo DOSu ? Pripominam, ze jadro zavadim utilitou "loadlin.exe".

Vysledek - vyreseno (zatim zkracenim prikazoveho radku, do budoucna
snad pomoci DHCP, pokud se to bude jevit prinosnejsi).

b) nepripojovaly se NFS svazky - problem se da vyresit / obejit
parametrem "nolock" ve fstab. K cemu ten parametr presne slouzi ? V
manualu jsou dost strucni :
"nolock Do not use locking. Do not start lockd."

Jaky to ale bude mit vliv na provoz ? Predpokladejme do budoucna vice
klientu.
  1) korenovy svazek - IMHO je to jedno, protoze ten je pro kazdou
stanici unikatni
  2) /bin, /lib a dalsi RO svazky - IMHO opet jedno, kdyz se jen cte
  3) /home, /tmp a dalsi RW svazky - ???

c) nedari se mi pripojit na klientovi /home svazek. Asi jsem postizen
slepotou, prosim o pomoc !

server :
========
# cat /etc/exports | grep rw
/client/root/abcd *.tenez(rw,no_root_squash)
/home             *.tenez(rw,no_root_squash)
/tmp              *.tenez(rw,no_root_squash)

# exportfs
/home           *.tenez
/tmp            *.tenez

Na serveru se oba svazky daji pripojit, na klientovi jen /tmp. Svazek
/home hlasi chybu :

- na serveru je v logu :
Jun 24 14:22:38 server rpc.mountd: authenticated mount request from
progress.tenez:759 for /home (/home)
Jun 24 14:22:38 server rpc.mountd: getfh failed: Operation not
permitted

 - klient nema v logu nic, na konzoli pise :
# mount /home
mount: 10.0.0.253:/home failed, reason given by server: Přístup
odmítnut

Mel jsem podezreni, ze vadi RW pristup, ale svazek /tmp projde bez
problemu. Pritom jsem zkousel vsechny mozne kombinace parametru
"defaults/soft/intr/nolock". Kde mam hledat chybu ?

d) Proc se neda swapovat do souboru na nfs ? Pripada mi to jako
zbytecne omezeni - uz jenom proto, ze se to da stejne obejit.

e) Jak se da klient s NFS rootfs korektne ukoncit / restartovat ? Pri
pouziti beznych skritpu z /etc/rc.d (RH 7.3) to dopadne spatne :

čen 24 17:18:39 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount: /usr není připojeno
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount: zařízení /bin je již používáno
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount: zařízení /sbin je již používáno
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount: zařízení /server/etc je již
používáno
čen 24 17:18:39 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:40 abcd umount: umount: zařízení /lib je již používáno
čen 24 17:18:40 abcd umount: umount2: Zařízení nebo zdroj jsou
používány
čen 24 17:18:40 abcd umount: umount: zařízení / je již používáno
čen 24 17:18:40 abcd netfs: Odpojuji systémy souborů NFS:  failed

Me by stacilo odpojit RW svazky, na zbytek se vykaslat a vyvolat
nasilim restart. Ale nevim jak to s minimalnimy zasahy zbudovar do RH
skriptu :(

Predem diky za kazdy namet !

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz