NFS root & diskless - II kolo (delsi)

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červen 24 16:33:59 CEST 2002

Miroslav BENES wrote:
> a) parametry jadra - predava se jen 127 znaku. Je to problem jadra
> nebo DOSu ? Pripominam, ze jadro zavadim utilitou "loadlin.exe".

MessyDOS.
Je treba pouzit maximalni kompresi, loadlin prejmenovat jen na l,
kernel na k a zbytek pouzit na parametry. :-)

> b) nepripojovaly se NFS svazky - problem se da vyresit / obejit
> parametrem "nolock" ve fstab. K cemu ten parametr presne slouzi ? V
> manualu jsou dost strucni :
> "nolock Do not use locking. Do not start lockd."

Ze klientum se pri zamceni jevi, ze se jim soubor podarilo zamcit
korekrne, prestoze ve skutecnosti zadne zamykani se nedela.
Zamykani pres NFS mi v linuxu nikdy korektne neslo, tak ho vypinam.
Problem by mohl byt, pokud vicero stroju zkusi modifikovat stejny
soubor. Tohle se snazi zamykani resit.

> d) Proc se neda swapovat do souboru na nfs ? Pripada mi to jako
> zbytecne omezeni - uz jenom proto, ze se to da stejne obejit.

Ono vam to snad funguje?!? Na 2.2.19 jadre jsem se o to marne
snazil.

> e) Jak se da klient s NFS rootfs korektne ukoncit / restartovat ? Pri
> pouziti beznych skritpu z /etc/rc.d (RH 7.3) to dopadne spatne :

Je treba prepsat par skritpu. Urcite jsem menil killall v tomto duchu:

#!/bin/bash

# Bring down all unneeded services that are still running (there
shouldn't
# be any, so this is just a sanity check)
for i in /var/lock/subsys/*; do
        # Check if the script is there.
        [ ! -f $i ] && continue

        # Get the subsystem name.
        subsys=${i#/var/lock/subsys/}

        # Bring the subsystem down.
        if [ -f /etc/rc.d/init.d/$subsys.init ]; then
            /etc/rc.d/init.d/$subsys.init stop
        else
            /etc/rc.d/init.d/$subsys stop
        fi
done

Je nutne timto zabranit shozeni site a portmapperu.

U vas bude treba i sahnout do netfs a zabranit odpojeni
/bin /lib /sbin /etc. Ja mam tyto adresare komplet v / slozce,
vzdyt to zabira jen 50 MB a nestoji to za ty komplikace.
IMHO ty hlasky pochazi prave od 'netfs stop'.

Apropo, sdilet adresar /tmp neni dobry napad. Ten chce mit kazdy
klient zvlast (stejne jako /var).

	Majkl