fsck - Either the superblock or the partition table is likely to be corrupt!

Středa Červen 26 14:27:10 CEST 2002

Marcel Kolaja píše:

> [...]
> Partition check:
>  /dev/ide/host0/bus1/target0/lun0: [PTBL] [1823/255/63] p1 p2 < p5 >
>
> semela:~# fdisk -l /dev/hdc
>
> Disk /dev/hdc: 255 heads, 63 sectors, 1823 cylinders
> Units = cylinders of 16065 * 512 bytes
>
>    Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
> /dev/hdc1             1      1811  14546826   83  Linux
> /dev/hdc2          1812      1823     96390    5  Extended
> /dev/hdc5          1812      1823     96358+  82  Linux swap
> semela:~#
>
> Disku se nikdy neubližovalo a zatím normálně funguje dál.
	To znamená zničehonic tahle hláška po regulérním shutdownu?

> e2fsck -b nepomáhá, to už jsem psal. A asi došlo k nedorozumění. Data jsou
	Ani po tom unmountu, ani s vyššími čísly pro -b?

> pořád v pohodě, všechno funguje jak má, jenom mě trápí to fsck, a jelikož
> to asi bude mít nějakou hlubší příčinu, tak bych to rád vyřešil.

> To už bude jednodušší ten disk vykopírovat, znova přepartišnovat, vytvořit
> filesystem a nakopírovat zpátky.
	Jestli se dá dostat k datům, tak určitě, to myslím taky ještě nebylo
řečeno.

> Tomuhle bych asi velké šance nedával.
	Tak proč se to tak teda chová? Byl mke2fs, kterým se svazek
vytvářel, jiné verze? Stávají se mnohem divnější věci, takže mně by tohle
divné moc nepřišlo. Nepřehřívá se disk? Jak je to s nastavením dma?