fsck - Either the superblock or the partition table is likely to be corrupt!

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Středa Červen 26 12:22:36 CEST 2002

On Wed, Jun 26, 2002 at 11:59:04AM +0200, Zdenek Pytela wrote:

> 	Typická chyba začátečníka, neuvádíte podrobnosti rovnou, takže
> se nedivte těm odpovědím. Tak ještě co je to za disk, jestli se mu

Dávám si 10 trestných bodů za chybu začátečníka a za trest odpovím na
jeden začátečnický dotaz, ale nenapadlo mě, jaké další fakty jsou ještě
relevantní. :-)

> ubližovalo, kdy k chybě došlo atd. Pokud nepomáhá e2fsck -b, začněte si při

hdc: Maxtor 2R015H1, ATA DISK drive
hdc: 29297520 sectors (15000 MB) w/2048KiB Cache, CHS=29065/16/63
Partition check:
 /dev/ide/host0/bus1/target0/lun0: [PTBL] [1823/255/63] p1 p2 < p5 >

semela:~# fdisk -l /dev/hdc

Disk /dev/hdc: 255 heads, 63 sectors, 1823 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/hdc1             1      1811  14546826   83  Linux
/dev/hdc2          1812      1823     96390    5  Extended
/dev/hdc5          1812      1823     96358+  82  Linux swap
semela:~#

Disku se nikdy neubližovalo a zatím normálně funguje dál.

> čtení manuálové stránky debugfs vzpomínat, kde je záloha toho disku. Pak

e2fsck -b nepomáhá, to už jsem psal. A asi došlo k nedorozumění. Data jsou
pořád v pohodě, všechno funguje jak má, jenom mě trápí to fsck, a jelikož
to asi bude mít nějakou hlubší příčinu, tak bych to rád vyřešil.

> máme ještě diskeditor lde. Pokud je porušená jenom pt, tak ta se dá při
> troše štěstí rekonstruovat ručně, návody určitě budou v archívu.

To už bude jednodušší ten disk vykopírovat, znova přepartišnovat, vytvořit
filesystem a nakopírovat zpátky.

> Jako výstřel do tmy ještě přidávám zkusit e2fsck 1.26, podle množství
> opravených chyb se dá tušit množství nových.

Tomuhle bych asi velké šance nedával.

> --Zdeněk Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"Software is like sex - it's better when it's free."
       -- Linus Torvalds