Dalsi disk do systemu

nonsense na volny.cz nonsense na volny.cz
Sobota Červen 29 12:40:19 CEST 2002

> Muze mi nekdo poradit jak mam postupovat pri pridani dalsiho disku do systemu?
> V tom stavajicim (RH7.3) je SCSI disk se svazky /, /usr a /home. Novy je
> IDE (80GB)a chci jej pouzit na data pro uzivatele s pristupem po siti pres
> program Samba.
No poblemo,

prikazem: fdisk /dev/hdx, jde x vyjadruje "pozici" vaseho IDE dosku v PC
(hda = master/primary, hdc = master/secindary, ....)
si rozdelite tento disk na tolik partitions a tak belike, kolik potrebujete.
pote ne jednotlivych partitions vytvorite filesysrem. A sice (treba)
prikazem : mk2fs /dev/hdxy, kde x - viz vyse, a y jsou jednotliva cisla
parititons vytvorena take vyse.
Nakonec je prikazem mount pripojte do stavajiciho systemu:
mount /dev/hdxy /nejaky/pripojovaci/bod/ktery/si/urcite
Doporuceni je toto pripdadne dopsat do souboru /etc/fstab, aby se tyto
pripojovaly automatiky pri startu systemu...
A pokud potrebujete "zvidielnit" tyto nove partitions i pro Sambu,
prislusne upravite i konfigurak samby,

That's all, good luck.

--
private noncomerce examinator