pristup ke kppp

Marián Kyral marian.kyral na tiscali.cz
Neděle Červen 30 16:57:08 CEST 2002

Stepan Kadlec wrote:
> jak povolit normalnim uzivatelum vytacet pres kppp?
>
> resp. ono to ma jit dat jejich usernames do /etc/kppp.allow
>
> [steve na kadlec steve]$ ll /etc | grep kppp.allow
> -rw-r--r--    1 root     root           31 čen 30 13:06 kppp.allow
> [steve na kadlec steve]$ cat /etc/kppp.allow
> # /etc/kppp.allow
>
> steve
> simon
>

>  - to jsem zkousel, ale porad se je to pak pta na rootovske heslo
>
> rad bych problem vyresil prave pomoci /etc/kppp.allow a ne zmenou prav u
> /usr/bin/kppp ale nevim v cem je teda chyba...
to bude tím, že je tam autorizace přes pam.
možné řešení:

rm /usr/bin/kppp
chmod u+s /usr/sbin/kppp
ln -s /usr/sbin/kppp /usr/bin/kppp

http://www.simandl.cz/stranky/linux/kppp/kppp.htm

tohle nemám vyzkoušeno:
RH 6.1 has decided that kppp should be authenticated using PAM instead of
suid-ed root.
The easiest way to beat this is to replace the following line
inside your /etc/pam.d/kppp from:
     #auth sufficient /lib/security/pam_rootok.so
     auth  sufficient /lib/security/pam_permit.so
save /etc/pam.d/kppp

s pozdravem
--
Marián Kyral
email : marian.kyral na tiscali.cz

         checking for intelligent life... not found
                           The Gimp 1.2 (configure)