DHCP

Kocourek Lukas kocour na evropa2.cz
Pátek Březen 1 08:22:35 CET 2002

zajimave... vzdycky jsem si myslel ze DHCP funguje timto zpusobem
(zjednodusene samozrejme)...

- klient posle broadcast ze chce adresu
- v pripade ze broadcast zachyti vice serveru, vsechny mu odpovi s nabidkou
"pronajmu" adresy
- klient si jednu z nich vybere (obvykle tu ktera dorazi driv)a odpovi
danemu serveru
- dale uz klient komunikuje s vybranym serverem az k samotnemu prideleni
adresy

server je mozne nastavit tak aby si nejdriv zjistil jestli uz adresu nekdo
nema (ping).. nevidim tedy duvod proc by na siti nemohlo byt vice DHCP
serveru, ktere prideluji stejny adresni prostor... sam to tak mam udelane
kvuli redundanci (pokud jeden vypadne, klient se stale muze prihlasit do
site, protoze dostane adresu od zalozniho) a funguje to spolehlive jiz
nekolik let...

kocour